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How should TrustVehicles interACT?

Tarkiainen, Mikko und Penttinen, Merja und Kauvo, Kimmo und Sözen, Ersun und Wilbrink, Marc und Kaup, Marc (2020) How should TrustVehicles interACT? In: Enhanced Trustworthiness and End User Acceptance of Conditionally Automated Vehicles in the Transition Period Lecture Notes in Intelligent Transportation and Infrastructure. Springer Nature Switzerland AG. ISSN 978-3-030-60861-3.

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Kurzfassung

The main objective of the interACT project was to enable the safe integration of Automated Vehicles (AV) into mixed traffic environments by designing, im-plementing and evaluating solutions for safe, cooperative and expectation‐conforming interaction of the AV with both its on‐board user and other human road users (HRU). The project focused on urban use cases and ob-served how today’s human-human interactions work in specific traffic scenarios like intersections and parking spaces. Establishing an efficient and safe AV-traffic participant’s interaction, it seems likely that central elements of the existing human-human interaction need to be replaced by technical means. interACT deals mainly with the design and selection of concrete internal (iHMI) and exter-nal human-machine interfaces (eHMI) and the selection of the appropriate tech-nology to transmit chosen messages in an adequate way. In this section, the overall interACT HMI design process is described. One ex-emplary use case is produced to describe the development in an illustrative way. Finally, the technical implementation of HMI solutions to transfer information re-garding the vehicle’s intention to AV’s on-board user (via iHMI) and other human traffic participants (via eHMI) is explained.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/134759/
Dokumentart:Beitrag im Sammelband
Titel:How should TrustVehicles interACT?
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Tarkiainen, MikkoVTTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Penttinen, MerjaVTTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Kauvo, KimmoVTTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Sözen, ErsunFord OtosanNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Wilbrink, Marcmarc.wilbrink (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-7550-8613NICHT SPEZIFIZIERT
Kaup, MarcHellaNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2020
Erschienen in:Enhanced Trustworthiness and End User Acceptance of Conditionally Automated Vehicles in the Transition Period
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
Watzening, DanielNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Schicker, Lisa-MarieNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:Springer Nature Switzerland AG
Name der Reihe:Lecture Notes in Intelligent Transportation and Infrastructure
ISSN:978-3-030-60861-3
Status:veröffentlicht
Stichwörter:interACT, AV,
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Verkehrssystem
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V VS - Verkehrssystem
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - Energie und Verkehr (alt)
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Verkehrssystemtechnik > Fahrzeugfunktionsentwicklung
Hinterlegt von: Wilbrink, Marc
Hinterlegt am:22 Jan 2021 12:52
Letzte Änderung:20 Jun 2021 15:53

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