elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Traffic Management for Connected and Automated Vehicles on Urban Corridors - Distributing Take-Over Requests and Assigning Safe Spots

Alms, Robert und Flötteröd, Yun-Pang und Mintsis, Evangelos und Maerivoet, Sven und Correa, Alejandro (2020) Traffic Management for Connected and Automated Vehicles on Urban Corridors - Distributing Take-Over Requests and Assigning Safe Spots. In: MFTS 2020 The 3rd Symposium on Management of Future Motorway and Urban Traffic Systems. MFTS 2020 - The 3rd Symposium on Management of Future Motorway and Urban Traffic Systems, 6.-.7. Juli 2020, Luxemburg.

[img] PDF
1MB

Kurzfassung

In light of the increasing trend towards vehicle connectivity and automation, there will be areas and situations on the roads where high automation can be granted, and others where it is not allowed or not possible. These are termed Transition Areas. Without proper traffic management (TM), such areas may lead to vehicles issuing take-over requests (TORs), which in turn can trigger transitions of control (ToCs), or even minimum-risk manoeuvres (MRMs) where a vehicle can come to a full stop in a safe spot. In this respect, the TransAID Horizon 2020 project develops and demonstrates TM procedures and protocols to enable smooth coexistence of automated, connected, and conventional vehicles, with the goal of avoiding ToCs and MRMs, or at least postponing/accommodating them. This paper investigates how TM can successfully assist connected and automated vehicles (CAVs) when they are approaching no automated driving zones (No-AD zone). Our simulation results indicate that a combined approach for distributing TORs and assigning safe spots significantly improves traffic efficiency and safety for such mixed autonomy situations in urban areas.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/134136/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Traffic Management for Connected and Automated Vehicles on Urban Corridors - Distributing Take-Over Requests and Assigning Safe Spots
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Alms, RobertRobert.Alms (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-9950-3596NICHT SPEZIFIZIERT
Flötteröd, Yun-Pangyun-pang.floetteroed (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0003-3620-2715NICHT SPEZIFIZIERT
Mintsis, EvangelosCERTHNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Maerivoet, SvenTMLNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Correa, AlejandroUniversity Miguel Hernández of ElcheNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:6 Juli 2020
Erschienen in:MFTS 2020 The 3rd Symposium on Management of Future Motorway and Urban Traffic Systems
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Connected and Automated Vehicles (CAVs), Traffic Management (TM), V2X communication, Transition of Control (ToC), Minimum Risk Manoeuver (MRM)
Veranstaltungstitel:MFTS 2020 - The 3rd Symposium on Management of Future Motorway and Urban Traffic Systems
Veranstaltungsort:Luxemburg
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsdatum:6.-.7. Juli 2020
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Verkehrssystem
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V VS - Verkehrssystem
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - Energie und Verkehr (alt)
Standort: Berlin-Adlershof
Institute & Einrichtungen:Institut für Verkehrssystemtechnik > Systemfunktionsentwicklung
Hinterlegt von: Alms, Robert
Hinterlegt am:24 Jul 2020 08:42
Letzte Änderung:20 Jun 2021 15:53

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.