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TransAID Deliverable D2.1: Use cases and safety and efficiency metrics

Wijbenga, Anton und Mintsis, Evangelos und Schindler, Julian und Vreeswijk, Jaap und Rondinone, Michele und Correa, Alejandro und Sepulcre, Miguel und Maerivoet, Sven und Mitsakis, Evangelos (2019) TransAID Deliverable D2.1: Use cases and safety and efficiency metrics. Projektbericht.

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Kurzfassung

The main objective of this Deliverable 2.1 is to describe and identify the use cases where disruptions of traffic flow are expected to be most severe because of transitions between automation levels, and to identify KPIs to evaluate those use cases. For those identifications, a state of the art literature review has been conducted, a workshop was held with road authority stakeholders, advisory board members have been consulted and experts have been interviewed. The findings have been combined to identify the relevant aspects for TransAID scenarios and Transition of Control (ToC) in general. The large number of aspects (or dimensions) affecting automated vehicle behaviour and possible trigger conditions in combination with the many uncertainties regarding those aspects and conditions (e.g. what exactly triggers a ToC or Minimum Risk Manoeuvre?), posed a challenge for the use case and scenario definitions. Through brainstorming using a template based on above mentioned aspects and conditions, TransAID has identified five generic services that can be applied to many situations. Because of their generic characteristic, these services are expected to mitigate negative impacts resulting from vehicles in Transition Areas, regardless of the uncertainties (i.e. even if certain conditions are different, the solutions still apply). As a result, an overview was created of example situations where transition of control occurs regularly and causes traffic flow disruptions. By means of detailed services and use case descriptions, the deliverable gives a comprehensive overview on (negative) traffic safety and traffic efficiency impacts, for both urban, inter-urban and motorway situations, and proposes a preliminary set of (high-level) traffic measures.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/133733/
Dokumentart:Berichtsreihe (Projektbericht)
Titel:TransAID Deliverable D2.1: Use cases and safety and efficiency metrics
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Wijbenga, AntonMAPtmNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Mintsis, EvangelosCERTH-HITNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Schindler, Julianjulian.schindler (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-5398-8217NICHT SPEZIFIZIERT
Vreeswijk, JaapMAPtmNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Rondinone, MicheleMRondinone (at) hyundai-europe.comNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Correa, AlejandroUniversity Miguel Hernández of ElcheNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Sepulcre, MiguelUniversity Miguel Hernández of ElcheNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Maerivoet, SvenTMLNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Mitsakis, EvangelosCERTHNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:16 Juli 2019
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Status:veröffentlicht
Stichwörter:transition areas; automated driving; use cases; scenarios
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Verkehrssystem
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V VS - Verkehrssystem
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - Energie und Verkehr (alt)
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Verkehrssystemtechnik > Fahrzeugfunktionsentwicklung
Hinterlegt von: Schindler, Julian
Hinterlegt am:25 Mär 2020 06:29
Letzte Änderung:20 Jun 2021 15:53

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