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Pylon Modification Study for Optimizing the Wing-Engine Integration of the Fairchild/Dornier 728 Jet Aircraft

Vidjaja, V.T. und Ronzheimer, A. und Schawe, D. (2000) Pylon Modification Study for Optimizing the Wing-Engine Integration of the Fairchild/Dornier 728 Jet Aircraft. DLR-Interner Bericht. 129-00/10. 87 S.

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Kurzfassung

A numerical investigation is carried out to optimize the engine/airframe integration of closely coupled engines on a twin-jet regional transport aircraft in cruise flight condition. Since the engine position variation cannot be efficiently applied for such closely coupled engines, the optimization of the engine integration is performed by modifying the pylon, wing and engine. This investigation shows that pylon contour modifications enable an optimization of the engine integration. The modification of the pylon geometry within the jet stream dominates the engine interference on the wing since it changes the characteristics of the jet stream so that the tunnel effects are reduced significantly. The modification of the pylon geometry outside of the jet stream leads only to an insignificant change of the engine interference on the wing. Therefore the wing modification does not hold promise for a superior optimization of the engine integration. Furthermore, the jet stream can be also influenced by modifying the engine core cowl. The investigation shows that a small change on the core cowl contour reduces the engine interference on the wing considerably.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/13336/
Dokumentart:Berichtsreihe (DLR-Interner Bericht)
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=2001,
Titel:Pylon Modification Study for Optimizing the Wing-Engine Integration of the Fairchild/Dornier 728 Jet Aircraft
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Vidjaja, V.T.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Ronzheimer, A.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Schawe, D.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2000
Open Access:Nein
Seitenanzahl:87
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Flower, Tau, Navier-Stokes, Euler-Rechnung, Triebwerksintegration, Geometrie-Modifikation
HGF - Forschungsbereich:Verkehr und Weltraum (alt)
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L ST - Starrflüglertechnologien
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Konzepte & Integration (alt)
Standort: Köln-Porz , Braunschweig , Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Institut für Entwurfsaerodynamik
Hinterlegt von: Grant, Claudia
Hinterlegt am:16 Sep 2005
Letzte Änderung:14 Jan 2010 20:18

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