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Verification and characterization of predominant instabilities of swept-wing boundary layers

Kachanov, Y. S. und Borodulin, V. I. und Ivanov, A. V. und Mischenko, D. A. und Örlü, R. und Hanifi, A. und Hein, Stefan (2021) Verification and characterization of predominant instabilities of swept-wing boundary layers. 25th International Congress of Theoretical and Applied Mechanics (25th ICTAM), 22-27 Aug 2021, Milano, Italy (online). ISBN 978 -83-65550-31-6.

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332kB

Offizielle URL: https://iutam.org/wp-content/uploads/2021/09/ABSTRACT_BOOK_ICTAM_2021.pdf

Kurzfassung

The problem of identification and verification of the most important linear stability mechanisms of initial stages of laminar-turbulent transition in three-dimensional (3D) swept-wing boundary layers is discussed based on experimental and theoretical investigations performed, in particular, for real swept airfoil sections. Detailed analysis of all main boundary-layer stability characteristics with respect to the cross-flow (CF) instability modes and 3D Tollmien-Schlichting (TS) instability modes is carried out based on experimental data, as well as on computations within the framework of linear stability theories and the Parabolized Stability Equation (PSE) approach. The possibility of a very good agreement between all main measured and calculated stability characteristics is shown. Role of surface curvature and base-flow non-parallelism is discussed.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/133191/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Verification and characterization of predominant instabilities of swept-wing boundary layers
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Kachanov, Y. S.Institute of Theoretical and Applied Mechanics, Novosibirsk, 630090, RussiaNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Borodulin, V. I.Institute of Theoretical and Applied Mechanics, Novosibirsk, 630090, RussiaNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Ivanov, A. V.Institute of Theoretical and Applied Mechanics, Novosibirsk, 630090, RussiaNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Mischenko, D. A.Institute of Theoretical and Applied Mechanics, Novosibirsk, 630090, RussiaNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Örlü, R.KTH, Stockholm, SchwedenNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Hanifi, A.KTH, Stockholm, SchwedenNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Hein, StefanStefan.Hein (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:August 2021
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Seitenbereich:Seiten 433-434
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
Corigliano, AlbertoIUTAM, Politechnico, MilanoNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Name der Reihe:Book of Abstracts
ISBN:978 -83-65550-31-6
Status:veröffentlicht
Stichwörter:laminar-turbulent transition, swept wings, Tollmien-Schlichting waves, crossflow vortices, experiment, LST, PSE
Veranstaltungstitel:25th International Congress of Theoretical and Applied Mechanics (25th ICTAM)
Veranstaltungsort:Milano, Italy (online)
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsdatum:22-27 Aug 2021
Veranstalter :International Union of Theoretical and Applied Mechanics (IUTAM)
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Flugzeuge
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Aircraft Research
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Flugphysik (alt)
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Hochgeschwindigkeitskonfigurationen, GO
Hinterlegt von: Hein, Dr.-Ing. Stefan
Hinterlegt am:17 Jan 2022 14:03
Letzte Änderung:17 Jan 2022 14:03

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