elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Role of an active trailing-edge flap of a pitching airfoil undergoing dynamic stall

He, Guosheng und Siegel, Lars und Henning, Arne und Mulleners, Karen (2019) Role of an active trailing-edge flap of a pitching airfoil undergoing dynamic stall. The 72nd Annual Meeting of the American Physical Society’s Division of Fluid Dynamics, 2019-11-23 - 2019-11-26, Washington State Convention Center in Seattle, Washington, USA.

[img] PDF
17kB

Offizielle URL: https://www.apsdfd2019.org/

Kurzfassung

The flow around a pitching NACA0015 airfoil with an active trailing-edge flap is investigated using two-dimensional time-resolved particle image velocimetry and surface pressure measurements. The Reynolds number based on the chord length is about 5.5 × 10^5. The airfoil is pitching around the static stall angle of attack of 20° and the flap is either oscillating around the symmetrical plane at β = 0° or fixed at a constant deflection angle. The pitching of the airfoil and the deflection of the flap can be individually controlled in terms of mean angle, oscillating amplitude, frequency and initial phase angle. Below the stall angle, the lift of the static airfoil increases proportionally with the increase of flap deflection angle in the investigated range of −20° ≤ β ≤ 20°. Variations of the phase delay between the oscillations of the main airfoil and the flap lead to a rotation, expansion, or contraction of the dynamic stall lift curves. Higher-order harmonic flap oscillations for the pitching airfoil result in bending or twisting of the lift curves. Quantitative evidence has been extracted from the PIV data to help elucidate the modified aerodynamic characteristics of the pitching airfoil manipulated by the active flap.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/132848/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Role of an active trailing-edge flap of a pitching airfoil undergoing dynamic stall
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
He, Guoshengguosheng.he (at) epfl.chNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Siegel, Larslars.siegel (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-5601-3826NICHT SPEZIFIZIERT
Henning, Arnearne.henning (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Mulleners, Karenkaren.mulleners (at) epfl.chNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:24 November 2019
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Dynamic stall, active trailing-edge flap, High-speed PIV, lift curves
Veranstaltungstitel:The 72nd Annual Meeting of the American Physical Society’s Division of Fluid Dynamics
Veranstaltungsort:Washington State Convention Center in Seattle, Washington, USA
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:23 November 2019
Veranstaltungsende:26 November 2019
Veranstalter :American Physical Society’s Division of Fluid Dynamics
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Schienenverkehr
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V SC Schienenverkehr
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - NGT BIT (alt)
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Bodengebundene Fahrzeuge
Hinterlegt von: Siegel, Lars
Hinterlegt am:20 Dez 2019 09:41
Letzte Änderung:24 Apr 2024 20:36

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.