elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

IBC Effects on BVI Noise and Vibrations - A Combined Numerical and Experimental Investigation

Kube, R. und van der Wall, Berend G. und Schultz, K.-J. und Splettstoeßer, W. (1999) IBC Effects on BVI Noise and Vibrations - A Combined Numerical and Experimental Investigation. In: 55th Annual Forum Proceedings, 2, Seiten 2282-2291. AHS 55th Annual Forum, Montreal (can), May 25 - 27, 1999.

Dieses Archiv kann nicht den Volltext zur Verfügung stellen.

Kurzfassung

In order to explore the potential of Individual Blade Root Control (IBC) for vibration and Blade-Vortex Interaction (BVI) noise reduction, a flight test program was jointly performed by Eurocopter Deutschland (ECD), ZF Luftfahrttechnik (ZFL), Daimler-Benz (DB) and Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). The tests were conducted with a BO105 helicopter featuring a powerful blade root actuation system and a comprehensive sensor instrumentation. The test matrix covered a wide range of BVI flight conditions with a systematic variation of IBC settings for numerous advance ratios and descent angles. The resulting data demonstrated the strong IBC potential for a reduction of the rotor induced vibrations and BVI noise emissions. Within a combined numerical and experimental investigation the mechanism leading to this vibration and BVI noise reduction was identified and a physical explanation was given.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/13254/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Paper)
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=2000,
Titel:IBC Effects on BVI Noise and Vibrations - A Combined Numerical and Experimental Investigation
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Kube, R.Institut für FlugmechanikNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
van der Wall, Berend G.Institut für FlugmechanikNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Schultz, K.-J.Institut für EntwurfsaerodynamikNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Splettstoeßer, W.Institut für EntwurfsaerodynamikNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:1999
Erschienen in:55th Annual Forum Proceedings
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Band:2
Seitenbereich:Seiten 2282-2291
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
AHS International, NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Status:veröffentlicht
Stichwörter:BVI Noise, IBC Effects, Rotor Noise reduction
Veranstaltungstitel:AHS 55th Annual Forum, Montreal (can), May 25 - 27, 1999
Veranstalter :American Helicopter Society (AHS)
HGF - Forschungsbereich:Verkehr und Weltraum (alt)
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L DT - Drehflüglertechnologien
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):NICHT SPEZIFIZIERT
Standort: Oberpfaffenhofen
Institute & Einrichtungen:Institut für Flugsystemtechnik > Institut für Flugmechanik
Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Institut für Entwurfsaerodynamik
Hinterlegt von: DLR-Beauftragter, elib
Hinterlegt am:16 Sep 2005
Letzte Änderung:14 Jan 2010 20:11

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.