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Program System for e* Transition Prediction on Transport Type Wings

Stock, H.W. (1999) Program System for e* Transition Prediction on Transport Type Wings. DLR-Interner Bericht. 129-99/1.

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Kurzfassung

The program system consists of three computational methods, which allows to compute in one computational run the transition location in one wing section of large aspect ratio wings (Transport type aircraft). The first method computes the laminar boundary layer development on tapered wings in conical coordinates. The second and third method are e* data base methods for the calculation of the Tollmien-Schlichting instabilities and cross-flow instabilities, respectively. Compared to the computation of the stability data using local, linear stability codes the data base methods need a vanishing fraction of the computational time and moreover ask for almost no engineering effort. The main advantage of the data base methods is due to the fact, that they work fully automatically, which is not feasible applying classical stability codes.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/13143/
Dokumentart:Berichtsreihe (DLR-Interner Bericht)
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=1999,
Titel:Program System for e* Transition Prediction on Transport Type Wings
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Stock, H.W.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:1999
Open Access:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Program system, 3-D Laminar Flow, e* Transition Prediction, Data base
HGF - Forschungsbereich:Verkehr und Weltraum (alt)
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L ST - Starrflüglertechnologien
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Konzepte & Integration (alt)
Standort: Köln-Porz , Braunschweig , Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Institut für Entwurfsaerodynamik
Hinterlegt von: Grant, Claudia
Hinterlegt am:16 Sep 2005
Letzte Änderung:14 Jan 2010 20:01

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