elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Moving-Model Analysis of the Transient Crosswind Stability of High-Speed Trains

Bell, James und Ehrenfried, Klaus und Wagner, Claus (2019) Moving-Model Analysis of the Transient Crosswind Stability of High-Speed Trains. In: 12th World Congress on Railway Research. 12th World Congress on Railway Research, 28 Oct - 01 Nov 2019, Tokyo, Japan.

[img] PDF
520kB
[img] PDF
791kB
[img] PDF - Nur DLR-intern zugänglich
654kB

Offizielle URL: https://wcrr2019.org/

Kurzfassung

The crosswind stability assessment of a high-speed train is potentially sensitive to the modelling of transient exposure to a crosswind (as occurs in real-world operation) rather than steady crosswind exposure (as is commonly modelled in wind-tunnel and numerical simulations). To investigate this, the capability of the existing reduced-scale moving-model facility at DLR Göttingen is being developed to replicate a transient crosswind, utilizing a crosswind tunnel as well as obtain measurements on-board the moving-models. Functionality of the facility and measurement system have been demonstrated. Further, initial transient surface-pressure results indicating a difference between stationary and transient experimental modelling, and thus assessment of a high-speed trains crosswind stability.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/130844/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag, Poster)
Titel:Moving-Model Analysis of the Transient Crosswind Stability of High-Speed Trains
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Bell, JamesJames.Bell (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-8319-9817NICHT SPEZIFIZIERT
Ehrenfried, KlausKlaus.Ehrenfried (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Wagner, ClausClaus.Wagner (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0003-2273-0568NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:Oktober 2019
Erschienen in:12th World Congress on Railway Research
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Aerodynamics, high-speed train, unsteady pressure, transient flow, crosswind
Veranstaltungstitel:12th World Congress on Railway Research
Veranstaltungsort:Tokyo, Japan
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsdatum:28 Oct - 01 Nov 2019
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Schienenverkehr
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V SC Schienenverkehr
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - NGT BIT (alt)
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Bodengebundene Fahrzeuge
Hinterlegt von: Bell, Dr. James
Hinterlegt am:20 Dez 2019 09:47
Letzte Änderung:29 Mär 2023 00:43

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.