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Aerodynamic Optimization of Biconic Reentry Capsules at High Velocities

Tang, W. (1998) Aerodynamic Optimization of Biconic Reentry Capsules at High Velocities. DLR-Interner Bericht. 129-98/22.

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Kurzfassung

Up to now methods for aerodynamic design and optimization are based on linear theory and could not model non-linear phenomenons. Their results represent only approximations of real optima. In order to improve these approximations the DLR is working on new methods based on non-linear theory, i.e. the solution of the Euler-/Navier-Stokes equations. Therefore the grid generation system MegaCads and the flow solver FLOWer as well as CEVCATS are coupled with optimization algorithms. The structure of the method for high velocity configurations is shown, the individual components are described. Optimizations of reentry capsules with respect to an increase of lift to drag ratios are presented. Obtained results are compared with results of methods based on linear theory.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/13083/
Dokumentart:Berichtsreihe (DLR-Interner Bericht)
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=1999,
Titel:Aerodynamic Optimization of Biconic Reentry Capsules at High Velocities
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Tang, W.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:1998
Open Access:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:aerodynamic optimization, reentry capsules, reentry vehicles, hypersonic
HGF - Forschungsbereich:Verkehr und Weltraum (alt)
HGF - Programm:Weltraum (alt)
HGF - Programmthema:W RP - Raumtransport
DLR - Schwerpunkt:Weltraum
DLR - Forschungsgebiet:W RP - Raumtransport
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):W - Grundlagen Raumtransport - Anlagen und Messtechnik (alt)
Standort: Köln-Porz , Braunschweig , Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Institut für Entwurfsaerodynamik
Hinterlegt von: Grant, Claudia
Hinterlegt am:16 Sep 2005
Letzte Änderung:14 Jan 2010 19:56

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