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The Effect of Individual Blade Pitch Control on BVI Noise. Comparison of Flight Test and Simulation Results

Splettstößer, W.R. und Schultz, K.-J. und van der Wall, Berend G. und Buchholz, B. und Gembler, W. und Niesl, G. (1998) The Effect of Individual Blade Pitch Control on BVI Noise. Comparison of Flight Test and Simulation Results. 24th European Rotorcraft Forum, Marseilles (fr), September 15-17, 1998.

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Kurzfassung

A collaborative flight test programme was conducted to study among other objectives the potential of open-loop Individual Blade Pich Control (IBC) to reduce the external noise of a helicopter in partial power descent, a flight regime known to generate the highly annoying Blade-Vortex Interaction (BVI) impulsive noise. The blade root control system employing actuators in the rotating frame, was installed on a BO105 helicopter, which was flown over an extended linear microphone array. The acoustic measurements on the ground were synchronised to the flight track and rotor performance measurements supplemented by limited simultaneously acquired on-board acoustic and blade surface pressure data. Selected test results quantifying the noise reduction potential of the IBC technique, are presented and compared to numerical rotor simulation results calculated by the aeormechanic S4 code and the acoustic AKUROT code of the DLR. A significant noise reduction benefit (exceeding 5 dB) of the maximum A-weighted (BVI) noise level was obtained for the 2/rev IBC mode; further, over a wide range of IBC phase angles simultaneous noise and vibration reductions were observed. The complete data base acquired will contribute to the development and validation of a fast control algorithm for closed-loop IBC applications.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/13068/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Paper)
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=1999,
Titel:The Effect of Individual Blade Pitch Control on BVI Noise. Comparison of Flight Test and Simulation Results
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Splettstößer, W.R.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Schultz, K.-J.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
van der Wall, Berend G.Institut für FlugmechanikNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Buchholz, B.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Gembler, W.ECD, MünchenNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Niesl, G.ECD, MünchenNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:1998
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Band:AC 07
Seitenbereich:AC07-1-AC07-15
Name der Reihe:Acoustics
Status:veröffentlicht
Veranstaltungstitel:24th European Rotorcraft Forum, Marseilles (fr), September 15-17, 1998
HGF - Forschungsbereich:Verkehr und Weltraum (alt)
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L DT - Drehflüglertechnologien
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Der leise und komfortable Drehflügler (alt)
Standort: Köln-Porz , Braunschweig , Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Institut für Entwurfsaerodynamik
Institut für Flugsystemtechnik > Institut für Flugmechanik
Hinterlegt von: DLR-Beauftragter, elib
Hinterlegt am:16 Sep 2005
Letzte Änderung:14 Jan 2010 19:54

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