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High Performance High-Lift System Design for SCT in the EC-project EPISTLE

Herrmann, U. (2004) High Performance High-Lift System Design for SCT in the EC-project EPISTLE. ECCOMAS 2004, Jyväskylä (fi), 24.-28.07.2004.

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Kurzfassung

The EC research project EPISTLE was able to design new low-drag high-lift systems using numerical tools. These high-lift systems were manufactured into a large scale wind tunnel model. The predicted drag reductions (20% compared to a datum system) were confirmed by wind tunnel tests at high Reynolds numbers in a pressurized wind tunnel. These drag reductions were confirmed to reduce the low-speed noise for such aircraft configurations considerable.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/13001/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Paper)
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=2005,
Titel:High Performance High-Lift System Design for SCT in the EC-project EPISTLE
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Herrmann, U.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2004
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Viscous low-speed flow computations, High-Lift system design, Low-Speed drag reduction, Noise reduction, Large Scale Test, Validated numerical design method
Veranstaltungstitel:ECCOMAS 2004, Jyväskylä (fi), 24.-28.07.2004
Veranstalter :ECCOMAS
HGF - Forschungsbereich:Verkehr und Weltraum (alt)
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Starrflügler (alt)
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Starrflüglerforschung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Konzepte & Integration (alt)
Standort: Köln-Porz , Braunschweig , Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik
Hinterlegt von: Grant, Claudia
Hinterlegt am:31 Jan 2006
Letzte Änderung:14 Jan 2010 19:49

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