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Low-Speed High-Lift Performance Improvements obtained and validated by the EC-project EPISTLE

Herrmann, U. (2004) Low-Speed High-Lift Performance Improvements obtained and validated by the EC-project EPISTLE. 24th ICAS Conference, Yokohama (ja), 29.08.-03.09.2004.

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Kurzfassung

A new method for low-drag high-lift system design based on viscous flow solvers was developed for Supersonic Commercial Transport wings within the EC research project EPISTLE. Two high-lift systems were manufactured for a large-scale wind tunnel model. The numerically predicted drag reductions (20% compared to a datum system) were fully confirmed by high Reynolds number tests. These drag reductions lower the low-speed noise for future SCT configurations by more than 4 EPNDB.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/13000/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Paper)
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=2005,
Titel:Low-Speed High-Lift Performance Improvements obtained and validated by the EC-project EPISTLE
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Herrmann, U.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2004
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Low-speed aircraft performance, High-lift system design, Noise reduction
Veranstaltungstitel:24th ICAS Conference, Yokohama (ja), 29.08.-03.09.2004
HGF - Forschungsbereich:Verkehr und Weltraum (alt)
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Starrflügler (alt)
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Starrflüglerforschung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Konzepte & Integration (alt)
Standort: Köln-Porz , Braunschweig , Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik
Hinterlegt von: Grant, Claudia
Hinterlegt am:31 Jan 2006
Letzte Änderung:14 Jan 2010 19:49

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