Herrmann, U. (2004) Numerical Design of a Low-Noise High-Lift System for a Supersonic Aircraft. 14th DGLR/STAB Symposium, Bremen (de), 16.-18.11.2004.
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Kurzfassung
Supersonic commercial transport aircraft (SCT) are known for their favourable short travel times and their low-speed noise. Any attempt towards new SCT`s therefore needs to aim at technologies for low noise take-off and landing. The EC-Project EPISTLE focuses on aerodynamic high-lift system designs contributing significant low-speed noise reductions. The high-lift system design and validation work at DLR relying on separated flow topology will be reported.
elib-URL des Eintrags: | https://elib.dlr.de/12996/ | ||||||||
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Dokumentart: | Konferenzbeitrag (Vortrag) | ||||||||
Zusätzliche Informationen: | LIDO-Berichtsjahr=2005, | ||||||||
Titel: | Numerical Design of a Low-Noise High-Lift System for a Supersonic Aircraft | ||||||||
Autoren: |
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Datum: | 2004 | ||||||||
Open Access: | Nein | ||||||||
Gold Open Access: | Nein | ||||||||
In SCOPUS: | Nein | ||||||||
In ISI Web of Science: | Nein | ||||||||
Status: | veröffentlicht | ||||||||
Stichwörter: | Low drag, high-lift design, noise reduction | ||||||||
Veranstaltungstitel: | 14th DGLR/STAB Symposium, Bremen (de), 16.-18.11.2004 | ||||||||
Veranstalter : | DGLR | ||||||||
HGF - Forschungsbereich: | Verkehr und Weltraum (alt) | ||||||||
HGF - Programm: | Luftfahrt | ||||||||
HGF - Programmthema: | Starrflügler (alt) | ||||||||
DLR - Schwerpunkt: | Luftfahrt | ||||||||
DLR - Forschungsgebiet: | L AR - Starrflüglerforschung | ||||||||
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben): | L - Konzepte & Integration (alt) | ||||||||
Standort: | Köln-Porz , Braunschweig , Göttingen | ||||||||
Institute & Einrichtungen: | Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik | ||||||||
Hinterlegt von: | Grant, Claudia | ||||||||
Hinterlegt am: | 31 Jan 2006 | ||||||||
Letzte Änderung: | 14 Jan 2010 19:48 |
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