elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Aerodynamic Performance of Two eVTOL Concepts

Wilke, Gunther Andreas (2019) Aerodynamic Performance of Two eVTOL Concepts. In: New Results in Numerical and Experimental Fluid Mechanics Springer International Publishing. Seiten 392-402. doi: 10.1007/978-3-030-25253-3_38. ISBN 978-3-030-25253-3. ISSN 1612-2909.

Dieses Archiv kann nicht den Volltext zur Verfügung stellen.

Offizielle URL: https://www.springer.com/de/book/9783030252526

Kurzfassung

Today’s demand for urban mobility is constantly growing due to the demographic changes observed in metropolitan areas. New concepts such as electrical vertical take-off and landing (eVTOL) vehicles are currently emerging. Therefore an aerodynamic investigation of two eVTOL vehicle concepts is carried out to identify the advantages and disadvantages of these new types of vehicles. Two flying vehicles have been loosely re-engineered. The first vehicle is a quadcopter with co-axial rotors on each arm, while the other vehicle features two tilt-wings which are immersed in the slipstream of four propellers each. Both vehicles have been considered in their original configuration with eight, but also in a reduced variant with four propellers. Findings of these studies are that RPM controlled thrust leads to a more efficient operation of the rotors for various thrust settings. In case of the tilt-wing concept, the wing is beneficial in hover and forward flight, as it acts as a stator and increase the efficiency of the rotors. Lastly, the transport performance of both vehicles is compared with a conventional helicopter design that is electrified. The outcome is that the coaxial quadcopter requires the least energy per distance, while the tilt-wing concept has the greatest range.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/129958/
Dokumentart:Beitrag in einem Lehr- oder Fachbuch
Titel:Aerodynamic Performance of Two eVTOL Concepts
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Wilke, Gunther AndreasGunther.Wilke (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-1915-5307NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:November 2019
Erschienen in:New Results in Numerical and Experimental Fluid Mechanics
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Band:XII
DOI:10.1007/978-3-030-25253-3_38
Seitenbereich:Seiten 392-402
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
Dillmann, A.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Heller, G.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Krämer, E.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Wagner, C.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Tropea, C.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Jakirlic, S.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:Springer International Publishing
ISSN:1612-2909
ISBN:978-3-030-25253-3
Status:veröffentlicht
Stichwörter:eVTOL, CFD, distributed electric propulsion
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Hubschrauber
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L RR - Rotorcraft Research
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Der virtuelle Drehflügler (alt)
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Hubschrauber, BS
Hinterlegt von: Wilke, Gunther Andreas
Hinterlegt am:29 Okt 2019 13:52
Letzte Änderung:03 Aug 2023 07:53

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.