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The Simulation of Airframe Noise Applying Euler-Perturbation and Acoustic Analogy Approaches

Ewert, R. und Delfs, J.W. und Lummer, M. und Bauer, M. (2004) The Simulation of Airframe Noise Applying Euler-Perturbation and Acoustic Analogy Approaches. In: ECCOMAS 2004, 4th European Congress on Computational Methods in Applied Sciences and Engineering, CD-ROM. ECCOMAS 2004, Jyväskylä (fi), 24.-28.07.2004. ISBN 951-39-1869-6.

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Kurzfassung

The application of perturbation approaches to simulate airframe noise mechanisms of aircraft during landing approach is discussed. Euler-perturbation approaches that simulate sound generation at obstacles due to upstream injected test-vorticity allow to assess the efficiency of a geometry to transform vortical energy into acoustic energy. Acoustic analogies with sources determined either by an unsteady flow simulation or described statistically yield hybrid two-step methods that in addition take into account the turbulent source strength. An acoustic analogy is presented that uses acoustic perturbation equations (APE)for the simulation of the acoustic radiation problem in space and time. The acoustic convection and refraction effects are part of the simulation of wave propagation such that the source domain is limited to the vicinity of the sound generating geometry where the unsteady vorticity has a considerable magnitude. Using linearized acoustic perturbation equations the unbounded growth of hydrodynamic instabilities in critical mean flows is prevented completely. Computational results for trailing edge noise based on a Large Eddy Simulation (LES) of the compressible flow problem and acoustic perturbation equations for the acoustic simulation are presented. The acoustic source terms are computed furthermore from a synthetic turbulence model and first results for trailing edge noise are presented. The far field sound field is computed via Kirchhoff extrapolation.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/12973/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Paper)
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=2005,
Titel:The Simulation of Airframe Noise Applying Euler-Perturbation and Acoustic Analogy Approaches
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Ewert, R.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Delfs, J.W.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Lummer, M.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Bauer, M.Technische Universität DresdenNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2004
Erschienen in:ECCOMAS 2004, 4th European Congress on Computational Methods in Applied Sciences and Engineering
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Band:CD-ROM
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
ECCOMAS, NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
ISBN:951-39-1869-6
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Airframe Noise, Computational Aeroacoustics (CAA), Acoustic Analogy, Acoustic Perturbation Equations (APE), Stochastic Noise Generation and Radiation (SNGR), Large Eddy Simulation (LES)
Veranstaltungstitel:ECCOMAS 2004, Jyväskylä (fi), 24.-28.07.2004
Veranstalter :ECCOMAS
HGF - Forschungsbereich:Verkehr und Weltraum (alt)
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Starrflügler (alt)
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Starrflüglerforschung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Konzepte & Integration (alt)
Standort: Köln-Porz , Braunschweig , Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik
Hinterlegt von: Grant, Claudia
Hinterlegt am:31 Jan 2006
Letzte Änderung:14 Jan 2010 19:46

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