elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

The Economic Footprint of the Business Aviation Sector in Europe

Maertens, Sven und Leipold, Alexandra und Nahas, Nicolas und Shah, Dhruv und Abramovich, Michael und Wollersheim, Christoph und Keimel, Hermann (2019) The Economic Footprint of the Business Aviation Sector in Europe. In: Airline Economics in Europe Advances in Airline Economics, 8. Emerald Publishing Limited. Seiten 137-166. doi: 10.1108/S2212-160920190000008007. ISBN 978 1 78973 282 5. ISSN 2212-1609.

Dieses Archiv kann nicht den Volltext zur Verfügung stellen.

Offizielle URL: https://www.emerald.com/insight/content/doi/10.1108/S2212-160920190000008007/full/html

Kurzfassung

Business Aviation (BA) is an important segment of nonscheduled air transport, providing personalized solutions for business trips by air. Unlike scheduled air transport or holiday charters, BA has hardly been dealt with in the academic literature. This chapter gives insight into the structure and key economic effects of the European (EU28+EFTA) BA sector. Hereby, we differentiate between the sector’s macroeconomic footprint, in terms of jobs or gross value added (GVA), and the generation of business efficiencies and connectivity benefits for the users. Based on our own data collection and input-output analyses using data from the World Input-Output Database and Eurostat, we find that the effect of BA over the EU28 GVA is almost 0.2%. Also, some 374,000 European jobs are directly or indirectly dependent on the sector’s activities, which is more than the total number of jobs in, e.g., Cyprus. More than half of these jobs stem from the operation of business aircraft and from closely related operational services like maintenance (MRO) and handling (FBO), while the remaining employment occurs in the production of business aircraft and parts. Comparing actual European BA flights against their fastest commercial travel alternatives, key efficiencies came to light, such as average travel time savings of 127 minutes per flight, annual savings of about h 15 million in overnight hotel costs and an average 150% increase in productive work time for the travelers. Furthermore, we find that BA can significantly improve connectivity, as it serves about 25,000 city pairs not connected by nonstop scheduled air services.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/129661/
Dokumentart:Beitrag im Sammelband
Titel:The Economic Footprint of the Business Aviation Sector in Europe
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Maertens, SvenSven.Maertens (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-4618-0946NICHT SPEZIFIZIERT
Leipold, AlexandraAlexandra.Leipold (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Nahas, Nicolasnahas_nicholas (at) bah.comNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Shah, DhruvNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Abramovich, MichaelNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Wollersheim, ChristophNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Keimel, HermannHermann.Keimel (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:21 Oktober 2019
Erschienen in:Airline Economics in Europe
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Nein
Band:8
DOI:10.1108/S2212-160920190000008007
Seitenbereich:Seiten 137-166
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
Cullinane, KevinKevin Cullkevin.cullinane (at) gu.seNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:Emerald Publishing Limited
Name der Reihe:Advances in Airline Economics
ISSN:2212-1609
ISBN:978 1 78973 282 5
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Business aviation; air transport; connectivity; economic impact; input-output analysis; travel time saving; MRO; FBO
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Verkehrssystem
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V VS - Verkehrssystem
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - Ökonver (alt)
Standort: Köln-Porz
Institute & Einrichtungen:Institut für Flughafenwesen und Luftverkehr > Luftverkehrsforschung
Hinterlegt von: Maertens, Dr. Sven
Hinterlegt am:16 Dez 2019 14:35
Letzte Änderung:17 Jan 2020 09:39

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.