elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Reasoning Functional Requirements for Virtually Coupled Train Sets: Communication

Parise, Riccardo und Dittus, Holger und Winter, Joachim und Lehner, Andreas (2019) Reasoning Functional Requirements for Virtually Coupled Train Sets: Communication. IEEE Communications Magazine, 57 (9), Seiten 12-17. IEEE - Institute of Electrical and Electronics Engineers. doi: 10.1109/MCOM.2019.1800936. ISSN 0163-6804.

WarnungEs ist eine neuere Version dieses Eintrags verfügbar.

[img] PDF - Postprintversion (akzeptierte Manuskriptversion)
677kB

Offizielle URL: https://ieeexplore.ieee.org/document/8847219

Kurzfassung

Virtually coupled train sets (VCTS), the equivalent of road vehicle platooning for railways, have attracted the attention of industry in the past few years due to their potential to increase the line capacity without massive investments in the infrastructure. The goal of this article is to reason out functional communication requirements for VCTS using a bottom-up approach and introduce challenges of the railway domain to readers of the communication community. Three different VCTS configurations in terms of sensor and communication concepts are presented, and quantitative examples of communication requirements are given for different application scenarios. To conclude, the ability of some technology candidates to fit these requirements is analyzed and compared in relation to each application scenario.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/129413/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:Reasoning Functional Requirements for Virtually Coupled Train Sets: Communication
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Parise, Riccardoriccardo.parise (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0003-0678-3336NICHT SPEZIFIZIERT
Dittus, Holgerholger.dittus (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-3981-5560NICHT SPEZIFIZIERT
Winter, Joachimjoachim.winter (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Lehner, Andreasandreas.lehner (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0003-0141-2747NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:30 September 2019
Erschienen in:IEEE Communications Magazine
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Ja
Band:57
DOI:10.1109/MCOM.2019.1800936
Seitenbereich:Seiten 12-17
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
Moreno, Juanjuanmorenogl (at) diac.upm.esNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Sand, Stephanstephan.sand (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Guan, Kekguan (at) bjtu.edu.cnNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:IEEE - Institute of Electrical and Electronics Engineers
ISSN:0163-6804
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Delays, Acceleration, Rail transportation, Brakes, Vehicle dynamics, Road vehicles, Radar tracking
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Schienenverkehr
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V SC Schienenverkehr
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - NGT BIT (alt)
Standort: Berlin-Adlershof
Institute & Einrichtungen:Institut für Fahrzeugkonzepte > Fahrzeugenergiekonzepte
Hinterlegt von: Parise, Riccardo
Hinterlegt am:14 Okt 2019 09:25
Letzte Änderung:14 Okt 2019 10:24

Verfügbare Versionen dieses Eintrags

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.