Melber-Wilkending, S. und Schrauf, G. und Rakowitz, M. (2004) Aerodynamic Analysis of Flows with Low Mach- and Reynolds-Number under Consideration and Forecast of Transition on the Example of a Glider. 14th AG STAB/DGLR Symposium, Bremen (de), 16.-18.11.2004.
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Kurzfassung
For the simulation of low Reynolds- and Mach number flows, a boundary layer code in combination with a database method are coupled with an unstructured RANS code. The technique is validated in 2D using a glider airfoil and in 3D for a glider, showing good agreement with experiments and a well-validated 2D design code.
elib-URL des Eintrags: | https://elib.dlr.de/12927/ | ||||||||||||||||
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Dokumentart: | Konferenzbeitrag (Paper) | ||||||||||||||||
Zusätzliche Informationen: | LIDO-Berichtsjahr=2005, | ||||||||||||||||
Titel: | Aerodynamic Analysis of Flows with Low Mach- and Reynolds-Number under Consideration and Forecast of Transition on the Example of a Glider | ||||||||||||||||
Autoren: |
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Datum: | 2004 | ||||||||||||||||
Open Access: | Nein | ||||||||||||||||
Gold Open Access: | Nein | ||||||||||||||||
In SCOPUS: | Nein | ||||||||||||||||
In ISI Web of Science: | Nein | ||||||||||||||||
Status: | veröffentlicht | ||||||||||||||||
Stichwörter: | Transition, Glider, CFD | ||||||||||||||||
Veranstaltungstitel: | 14th AG STAB/DGLR Symposium, Bremen (de), 16.-18.11.2004 | ||||||||||||||||
Veranstalter : | DGLR | ||||||||||||||||
HGF - Forschungsbereich: | Verkehr und Weltraum (alt) | ||||||||||||||||
HGF - Programm: | Luftfahrt | ||||||||||||||||
HGF - Programmthema: | Starrflügler (alt) | ||||||||||||||||
DLR - Schwerpunkt: | Luftfahrt | ||||||||||||||||
DLR - Forschungsgebiet: | L AR - Starrflüglerforschung | ||||||||||||||||
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben): | L - Flugphysik (alt) | ||||||||||||||||
Standort: | Köln-Porz , Braunschweig , Göttingen | ||||||||||||||||
Institute & Einrichtungen: | Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik | ||||||||||||||||
Hinterlegt von: | Grant, Claudia | ||||||||||||||||
Hinterlegt am: | 31 Jan 2006 | ||||||||||||||||
Letzte Änderung: | 14 Jan 2010 19:42 |
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