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Experimental Turbine Research at DLR Göttingen

Kost, F. und Gieß, P.-A. (2004) Experimental Turbine Research at DLR Göttingen. Journal of the Gas Turbine Society of Japan, Vol. 32 (No. 6), Seiten 47-56.

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Kurzfassung

At DLR Goettingen (Germany) two windtunnels especially adapted to turbine research in the transonic flow regime are available. These are the “Windtunnel for Straight Cascades” and the “Windtunnel for Rotating Cascades”. The Straight Cascade windtunnel is of blow-down type, operating in the Mach number range of 0.2 to 1.6. The Rotating Cascade Tunnel is a facility with closed flow path enabling the independent variation of Mach and Reynolds number. In the Rotating Cascade Tunnel the investigated objects range from isolated vanes to 1½ stages. In the following the features of the windtunnels will be described and some experimental results shown.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/1290/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=2004,
Titel:Experimental Turbine Research at DLR Göttingen
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Kost, F.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Gieß, P.-A.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2004
Erschienen in:Journal of the Gas Turbine Society of Japan
Referierte Publikation:Nein
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Band:Vol. 32
Seitenbereich:Seiten 47-56
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Turbomachinery, Turbine, Aerodynamics, Transonic Flow, Heat Transfer, Windtunnel, Cascade, Measurement Techniques
HGF - Forschungsbereich:Verkehr und Weltraum (alt)
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Antriebe (alt)
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L ER - Antriebsforschung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Turbinentechnologien (alt)
Standort: Köln-Porz
Institute & Einrichtungen:Institut für Antriebstechnik
Hinterlegt von: DLR-Beauftragter, elib
Hinterlegt am:16 Sep 2005
Letzte Änderung:06 Jan 2010 13:33

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