elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Aeroelastic coupling and control means for reduction of main landing gear doors respsonses under operational conditions

Abarca-Lopez, Ramon und Aquilini, Carlo und Lubrina, Pascal und Peng, Shia-Hui und Schwochow, Jan (2019) Aeroelastic coupling and control means for reduction of main landing gear doors respsonses under operational conditions. In: International Forum on Aeroelasticity and Structural Dynamics 2019, IFASD 2019. IFASD 2019 - International Forum on Aeroelasticity and Structural Dynamics, 10.-13. Juni 2019, Savannah, GA (USA).

Dieses Archiv kann nicht den Volltext zur Verfügung stellen.

Kurzfassung

Main landing gear doors cover the landing gear bays, keeping the aerodynamic shape of the aircraft during flight. They are open for the deployment and the retraction of the landing gears in the approach phase before landing and after take-off, respectively. During these phases, the nose landing gear creates flow separations, characterised by turbulent vortex motions, which are convected further downstream over the main landing gear region. This turbulent flow is responsible of unsteady aerodynamic loads on the main landing gear doors and may lead to vibrations (buffeting). The present work summarises the key activities carried out in the frame of the European Project AFLoNext to characterise the structural response of the main landing gear doors of a commercial transport aircraft, as well as the effect of control devices designed, manufactured and flight-tested in order to mitigate their vibrations.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/128713/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Aeroelastic coupling and control means for reduction of main landing gear doors respsonses under operational conditions
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Abarca-Lopez, Ramonramon.abarca (at) airbus.comNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Aquilini, Carlocarlo.aquilini (at) airbus.comNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Lubrina, PascalOffice National d'Études et de Recherches Aérospatiales (ONERA)NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Peng, Shia-HuiTotalförsvarets forskningsinstitut - FOINICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Schwochow, JanJan.Schwochow (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:12 Juni 2019
Erschienen in:International Forum on Aeroelasticity and Structural Dynamics 2019, IFASD 2019
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:buffet, landing gear doors, vibration control, flight test, ground vibration test
Veranstaltungstitel:IFASD 2019 - International Forum on Aeroelasticity and Structural Dynamics
Veranstaltungsort:Savannah, GA (USA)
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsdatum:10.-13. Juni 2019
Veranstalter :AIAA
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Flugzeuge
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Aircraft Research
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Flugphysik (alt)
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aeroelastik > Strukturdynamik und Systemidentifikation
Hinterlegt von: Schwochow, Jan
Hinterlegt am:11 Sep 2019 14:38
Letzte Änderung:23 Feb 2022 13:18

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.