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Turbulence Modeling for Free Shear Flows

Eisfeld, Bernhard (2019) Turbulence Modeling for Free Shear Flows. AIAA. AIAA Aviation 2019, 2019-06-17 - 2019-06-21, Dallas, TX, USA. doi: 10.2514/6.2019-2962.

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Kurzfassung

It is shown that for theoretical reasons in self-preserving free shear flows governed by the boundary-layer equations there must exist a region, in which the Reynolds stress anisotropies are constant. The theoretical result is confirmed by an analysis of well established experimental data for the plane jet, the axisymmetric jet and the plane mixing layer. The values of the corresponding Reynolds-stress anisotropies are determined, revealing differences between the corresponding eigensystems of these flows. Numerical predictions can be improved by a suitable calibration of the pressure-strain correlation of a Reynolds-stress model.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/128088/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Turbulence Modeling for Free Shear Flows
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Eisfeld, BernhardBernhard.Eisfeld (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:17 Juni 2019
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
DOI:10.2514/6.2019-2962
Verlag:AIAA
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Free shear flows, anisotropy, turbulence modeling
Veranstaltungstitel:AIAA Aviation 2019
Veranstaltungsort:Dallas, TX, USA
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:17 Juni 2019
Veranstaltungsende:21 Juni 2019
Veranstalter :AIAA
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Flugzeuge
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Aircraft Research
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - VicToria (alt)
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > CASE, BS
Hinterlegt von: Eisfeld, Dr.-Ing. Bernhard
Hinterlegt am:22 Jul 2019 12:03
Letzte Änderung:24 Apr 2024 20:31

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