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Real-world Applications for Connected Vehicle Data

Wesemeyer, Daniel und Trumpold, Jan und Ruppe, Sten und Bottazzi, Maximiliano und Bargmann, Maik (2019) Real-world Applications for Connected Vehicle Data. 8th Symposium of the European Association for Research in Transportation (hEART 2019), 4. - 6. Sep. 2019, Budapest, Ungarn.

Dieses Archiv kann nicht den Volltext zur Verfügung stellen.

Offizielle URL: http://heart2019.bme.hu/

Kurzfassung

The conventional approach of collecting real world traffic data for management purposes is through stationary detectors, for example magnet field sensors, induction loops, cameras, radar etc. The downside of this detection method is that only momentary information can be obtained and e.g. the behavior of the vehicles approaching an intersection can only be approximated. Vehicle-to-Everything (V2X) communication protocols have a broad variety of applications for traffic management purposes. Through continuous updates, vehicle trajectories can be traced in order to provide optimal routing information for vehicles or to switch traffic lights to green the moment they want to pass an intersection. This paper describes two real-world use-cases for CAM (Cooperative Awareness Message) data provided by connected vehicles (CV) as detector input for traffic management applications. When used in a traffic simulation, detecting vehicles though these messages leads to a more realistic representation of the vehicle's driving behavior. CAMs can be used to place and move CVs inside the simulation of a real-world intersection in Braunschweig with the traffic simulation SUMO (Simulation of Urban Mobility). Furthermore, the paper describes an approach to how these continuously detected vehicles could be further used as control units. Since the positions and speeds of CVs are synchronized with the real-world behavior, they can be used to adjust the simulated upstream movements and positioning of legacy vehicles (LV) to match reality. Until all vehicles are equipped with V2X technology, this approach could enable more realistic simulated traffic flow behavior.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/127993/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Poster)
Titel:Real-world Applications for Connected Vehicle Data
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Wesemeyer, DanielDaniel.Wesemeyer (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-7411-5551NICHT SPEZIFIZIERT
Trumpold, JanJan.Trumpold (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-6032-0709NICHT SPEZIFIZIERT
Ruppe, StenSten.Ruppe (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0003-1072-147XNICHT SPEZIFIZIERT
Bottazzi, Maximilianomaximiliano.bottazzi (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Bargmann, Maikmaik.bargmann (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2019
Referierte Publikation:Nein
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Adaptive Lichtsignalsteuerung, Automatisierte vernetzte Fahrzeuge, V2X, Verkehrsflusssimulation
Veranstaltungstitel:8th Symposium of the European Association for Research in Transportation (hEART 2019)
Veranstaltungsort:Budapest, Ungarn
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsdatum:4. - 6. Sep. 2019
Veranstalter :Budapest University of Technology and Economics (BME)
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Straßenverkehr
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V ST Straßenverkehr
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - D.MoVe (alt)
Standort: Berlin-Adlershof
Institute & Einrichtungen:Institut für Verkehrssystemtechnik
Hinterlegt von: Wesemeyer, Daniel
Hinterlegt am:19 Jul 2019 13:25
Letzte Änderung:27 Apr 2020 21:33

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