Dettleff, G. (2004) Plume Characterisation Testing of European Thrusters, Executive Summary. DLR-Interner Bericht. 224-2004 A 03. 103 S.
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Kurzfassung
An extensive study with 6 various subjects (work packages) has been performed to demonstrate the full plume test capacity available at DLR-Göttingen. This meant especially the use of the high vacuum facility STG with its helium-driven cryopump. In addition it could be shown how this facility and the Contamination Chamber CCG, where moderate vacuum can be achieved, complement one another. The study comprised 4 work packages with experimental work including investigations of the backflow and demonstration of the facilitys capacity to maintain space-like vacuum (<10-5 mbar) even when a 10N thruster is fired. The 2 other work packages dealt with possible future applications of STG: investigation of scaled thruster plumes and feasibility of electric thruster plume testing. On the whole 9 reports have been written to document the contract work.
elib-URL des Eintrags: | https://elib.dlr.de/12790/ | ||||||||
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Dokumentart: | Berichtsreihe (DLR-Interner Bericht) | ||||||||
Zusätzliche Informationen: | LIDO-Berichtsjahr=2004, | ||||||||
Titel: | Plume Characterisation Testing of European Thrusters, Executive Summary | ||||||||
Autoren: |
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Datum: | 2004 | ||||||||
Open Access: | Nein | ||||||||
Seitenanzahl: | 103 | ||||||||
Status: | veröffentlicht | ||||||||
Stichwörter: | Thruster plume testing capacity, DLR high vacuum plume test facility STG, backflow | ||||||||
HGF - Forschungsbereich: | Verkehr und Weltraum (alt) | ||||||||
HGF - Programm: | keine Zuordnung | ||||||||
HGF - Programmthema: | keine Zuordnung | ||||||||
DLR - Schwerpunkt: | Weltraum | ||||||||
DLR - Forschungsgebiet: | keine Zuordnung | ||||||||
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben): | NICHT SPEZIFIZIERT | ||||||||
Standort: | Köln-Porz , Braunschweig , Göttingen | ||||||||
Institute & Einrichtungen: | Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik | ||||||||
Hinterlegt von: | Brennecke-Hosseinzadeh, Dagmar | ||||||||
Hinterlegt am: | 31 Jan 2006 | ||||||||
Letzte Änderung: | 14 Jan 2010 19:29 |
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