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Plume Characterisation Testing of European Thrusters, Executive Summary

Dettleff, G. (2004) Plume Characterisation Testing of European Thrusters, Executive Summary. DLR-Interner Bericht. 224-2004 A 03. 103 S.

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Kurzfassung

An extensive study with 6 various subjects (work packages) has been performed to demonstrate the full plume test capacity available at DLR-Göttingen. This meant especially the use of the high vacuum facility STG with its helium-driven cryopump. In addition it could be shown how this facility and the Contamination Chamber CCG, where moderate vacuum can be achieved, complement one another. The study comprised 4 work packages with experimental work including investigations of the backflow and demonstration of the facility’s capacity to maintain space-like vacuum (<10-5 mbar) even when a 10N thruster is fired. The 2 other work packages dealt with possible future applications of STG: investigation of scaled thruster plumes and feasibility of electric thruster plume testing. On the whole 9 reports have been written to document the contract work.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/12790/
Dokumentart:Berichtsreihe (DLR-Interner Bericht)
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=2004,
Titel:Plume Characterisation Testing of European Thrusters, Executive Summary
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Dettleff, G.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2004
Open Access:Nein
Seitenanzahl:103
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Thruster plume testing capacity, DLR high vacuum plume test facility STG, backflow
HGF - Forschungsbereich:Verkehr und Weltraum (alt)
HGF - Programm:keine Zuordnung
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:Weltraum
DLR - Forschungsgebiet:keine Zuordnung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):NICHT SPEZIFIZIERT
Standort: Köln-Porz , Braunschweig , Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik
Hinterlegt von: Brennecke-Hosseinzadeh, Dagmar
Hinterlegt am:31 Jan 2006
Letzte Änderung:14 Jan 2010 19:29

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