elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Techniques for Improving the Cooperative Traffic Conflict Detection among Drones

Schalk, Lukas Marcel (2019) Techniques for Improving the Cooperative Traffic Conflict Detection among Drones. In: 89th IEEE Vehicular Technology Conference, VTC Spring 2019. 2019 IEEE 89th Vehicular Technology Conference (VTC Spring), 2019-04-28 - 2019-05-01, Kuala Lumpur, Malaysia. doi: 10.1109/VTCSpring.2019.8746350. ISSN 1550-2252.

[img] PDF - Nur DLR-intern zugänglich
287kB

Kurzfassung

Multiple access interference naturally occurs in ad-hoc networks if the same resources in time-, frequency- or code-domain are used by two or more users concurrently. Unfortunately, it can have a severe impact on the networks' performance. Therefore, mitigation strategies are needed especially with regard to safety-critical applications of ad-hoc networks like the cooperative traffic conflict detection among drones. In our work, we evaluate two techniques which deal with the problem of multiple access interference and increase the network's capacity with respect to this particular application. The first technique is successive interference cancellation whereas the second technique is known as space division multiple access. We evaluate both techniques in a future urban drone scenario considering different conflict scenarios and network parameters, i.e. the communications range of a drone. Our results show, that both techniques are capable of improving the maximum supported drone density without degrading the application’s reliability. Especially, space division multiple access leads to an improvement of up to 157% in one of the investigated conflict scenarios.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/126727/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Techniques for Improving the Cooperative Traffic Conflict Detection among Drones
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Schalk, Lukas MarcelLukas.Schalk (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2019
Erschienen in:89th IEEE Vehicular Technology Conference, VTC Spring 2019
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Nein
DOI:10.1109/VTCSpring.2019.8746350
ISSN:1550-2252
Status:veröffentlicht
Stichwörter:ad hoc networking, FANET, random delay counter, successive interference cancellation, space division multiple access, unmanned aerial vehicle
Veranstaltungstitel:2019 IEEE 89th Vehicular Technology Conference (VTC Spring)
Veranstaltungsort:Kuala Lumpur, Malaysia
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:28 April 2019
Veranstaltungsende:1 Mai 2019
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Luftverkehrsmanagement und Flugbetrieb
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AO - Air Traffic Management and Operation
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Kommunikation, Navigation und Überwachung (alt)
Standort: Oberpfaffenhofen
Institute & Einrichtungen:Institut für Kommunikation und Navigation > Nachrichtensysteme
Hinterlegt von: Schalk, Lukas Marcel
Hinterlegt am:15 Mär 2019 14:09
Letzte Änderung:17 Okt 2024 15:21

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.