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DESIGN STUDIES AND MULTI-DISCIPLINARY ASSESSMENT OF AGILE AND HIGHLY SWEPT FLYING WING CONFIGURATIONS

Liersch, Carsten M. und Schütte, Andreas und Siggel, Martin und Dornwald, Jochen (2018) DESIGN STUDIES AND MULTI-DISCIPLINARY ASSESSMENT OF AGILE AND HIGHLY SWEPT FLYING WING CONFIGURATIONS. In: Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress 2018. Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress 2018, 2018-09-04 - 2018-09-06, Friedrichshafen, Deutschland.

[img] PDF - Nur DLR-intern zugänglich
6MB

Kurzfassung

This article belongs to a series of publications on the design and assessment of the MULDICON UCAV configuration. MULDICON is a 53deg swept flying wing combat aircraft concept, investigated in a common effort between the DLR research project Mephisto and the NATO STO Research Task Group AVT-251. This article focuses on the development of the overall concept starting from its predecessor, the SACCON configuration, and the requirements which had been defined for the MULDICON design task. A second focus is placed on the investigation of the vortex dominated flow topology arising around such a configuration and its sensitivity to specific geometric changes. Furthermore, the article briefly introduces the DLR conceptual aircraft design system and the extensions which have been developed for improving its capabilities for UCAV assessment. Finally, an industrial view on the MULDICON design task is provided, as well as a conclusion of the Mephisto results and an outlook upon further work.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/126539/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:DESIGN STUDIES AND MULTI-DISCIPLINARY ASSESSMENT OF AGILE AND HIGHLY SWEPT FLYING WING CONFIGURATIONS
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Liersch, Carsten M.Carsten.Liersch (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-6417-6732NICHT SPEZIFIZIERT
Schütte, AndreasAndreas.Schuette (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Siggel, Martinmartin.siggel (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-3952-4659NICHT SPEZIFIZIERT
Dornwald, Jochenjochen.dornwald (at) airbus.comNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:September 2018
Erschienen in:Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress 2018
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Name der Reihe:DLRK-Paper 2018-0112
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Conceptual Aircraft Design, Flying Wing, UCAV, MULDICON, Mephisto
Veranstaltungstitel:Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress 2018
Veranstaltungsort:Friedrichshafen, Deutschland
Veranstaltungsart:nationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:4 September 2018
Veranstaltungsende:6 September 2018
Veranstalter :Deutsche Gesellschaft für Luft- und Raumfahrt - Lilienthal-Oberth e.V. - DGLR
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Flugzeuge
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Aircraft Research
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Militärische Technologien (alt)
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Transportflugzeuge
Institut für Simulations- und Softwaretechnik > High Performance Computing
Hinterlegt von: Liersch, Carsten M.
Hinterlegt am:18 Feb 2019 13:26
Letzte Änderung:24 Apr 2024 20:30

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