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Converging-Diverging Nozzles with Constant-Radius Centerbody

Flock, Andreas K. und Gülhan, Ali (2018) Converging-Diverging Nozzles with Constant-Radius Centerbody. In: HISST: International Conference on High-Speed Vehicle Science Technology. HISST: International Conference on High-Speed Vehicle Science Technology, 26. - 29. November 2018, Moskau, Russland.

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Kurzfassung

Several flow phenomena, such as recirculating wake flows or noise generation, occur in aerodynamic configurations with backward facing steps. In this context subsonic nozzles with constant-radius centerbodies exist, which enable fundamental research of these phenomena for M < 1. For the supersonic regime, however, the existing database and knowledge is limited. Therefore, the present work presents a design approach for a converging-diverging nozzle with constant-radius centerbody. For the nozzle throat, Sauer’s method is modified to include a centerbody. The method of characteristics is used for the subsequent supersonic portion. Comparing the analytical calculations to numerical simulations results in very good agreement and therefore underlines the feasibility of the chosen approach. Viscosity reduced the Mach number on the exit plane by 1.0 − 1.2% and therefore had little influence.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/126468/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Converging-Diverging Nozzles with Constant-Radius Centerbody
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Flock, Andreas K.andreas.flock (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-0507-2420NICHT SPEZIFIZIERT
Gülhan, AliAli.Guelhan (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:November 2018
Erschienen in:HISST: International Conference on High-Speed Vehicle Science Technology
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Wind Tunnels, Method of Characteristics, Supersonic
Veranstaltungstitel:HISST: International Conference on High-Speed Vehicle Science Technology
Veranstaltungsort:Moskau, Russland
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsdatum:26. - 29. November 2018
HGF - Forschungsbereich:Energie
HGF - Programm:keine Zuordnung
HGF - Programmthema:E - keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:Energie
DLR - Forschungsgebiet:E - keine Zuordnung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):E - keine Zuordnung
Standort: Köln-Porz
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Über- und Hyperschalltechnologien, KP
Hinterlegt von: Flock, Andreas
Hinterlegt am:13 Feb 2019 09:23
Letzte Änderung:13 Feb 2019 09:23

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