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Overview about the HLRS Project "Numerical High Lift Research" (NHLRes)

Melber, S. und Wild, J. und Rudnik, R. (2002) Overview about the HLRS Project "Numerical High Lift Research" (NHLRes). DLR-Interner Bericht. IB 124-2002/15. 15 S.

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Kurzfassung

The project NHLRes is concerned with the simulation of aircraft aerodynamics and thus belongs to the research field of computational fluid dynamics (CFD) for aerospace applications. NHLRes comprises the numerical simulation of the viscous compressible flow around transport aircraft high lift configurations. The investigations are based on the solution of the Reynolds-averaged Navier-Stokes equations using a finite volume parallel solution algorithm with an unstructured data concept. The project consists of two parts representing a typical analysis as well as an optimization task for selected three-dimensional high lift flow problems.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/12544/
Dokumentart:Berichtsreihe (DLR-Interner Bericht)
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=2003,
Titel:Overview about the HLRS Project "Numerical High Lift Research" (NHLRes)
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Melber, S.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Wild, J.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Rudnik, R.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2002
Open Access:Nein
Seitenanzahl:15
Status:veröffentlicht
Stichwörter:CFD, aerospace application, viscous compressible flow, RANS, unstructured data concept, analysis, optimization, high-lift, three-dimensional flow
HGF - Forschungsbereich:Verkehr und Weltraum (alt)
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Starrflügler (alt)
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Starrflüglerforschung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Flugphysik (alt)
Standort: Köln-Porz , Braunschweig , Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik
Hinterlegt von: Grant, Claudia
Hinterlegt am:31 Jan 2006
Letzte Änderung:14 Jan 2010 19:08

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