elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Numerical and Experimental Insights into the Noise Generation of a Circulation Control Airfoil

Rossian, Lennart und Suryadi, Alexandre und Rossignol, Karl-Stephane und Ewert, Roland und Herr, Michaela und Delfs, Jan Werner und Kumar, Pradeep (2018) Numerical and Experimental Insights into the Noise Generation of a Circulation Control Airfoil. In: 24th AIAA/CEAS Aeroacoustics Conference, 2018. American Institute of Aeronautics and Astronautics Inc.. 2018 AIAA/CEAS Aeroacoustics Conference at AIAA AVIATION Forum 2018 Atlanta, GA, USA, 2018-06-25 - 2018-06-29, Atlanta, Georgia, USA. doi: 10.2514/6.2018-3139. ISBN 978-162410560-9.

[img] PDF
10MB

Offizielle URL: https://arc.aiaa.org/doi/abs/10.2514/6.2018-3139

Kurzfassung

With the advances in reduction of propulsion related noise from aircraft, airframe noise gets more and more into focus. During approach and landing, the high-lift system of the wings becomes one major acoustic source region contributing to the overall emitted noise. One promising approach to reduce this airframe noise is to change the complete high-lift system from a classic three element slat-wing-flap configuration to a slot-less system with active blowing and droop nose. Preceding experimental investigations have shown, that such a configuration may provide a noise reduction above 2 kHz on the model scale. In the present paper both numerical and experimental investigations concerning the acoustics of a high-lift wing with droop nose and active blowing are presented. Thereby, an insight into the acoustic source mechanisms for different aerodynamic setups is provided that in the future will serve as a basis for the design of a low-noise high-lift configuration. It was found, that in principle three source mechanisms are to be considered. In the low to mid frequency domain, mostly turbulence-geometry interaction noise such as trailing edge noise, jet-nozzle interaction noise and curvature noise from the flow being bent around the flap are supposed to be the driving mechanisms. Moreover, the high frequency domain is found to be dominated by mixing noise from the high speed jet.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/125431/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Numerical and Experimental Insights into the Noise Generation of a Circulation Control Airfoil
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Rossian, LennartLennart.Rossian (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Suryadi, AlexandreAlexandre.Suryadi (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-5129-5510NICHT SPEZIFIZIERT
Rossignol, Karl-StephaneKarl-Stephane.Rossignol (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Ewert, RolandRoland.Ewert (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Herr, MichaelaMichaela.Herr (at) dlr.dehttps://orcid.org/0009-0000-7275-7078154899495
Delfs, Jan WernerJan.Delfs (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-8893-1747NICHT SPEZIFIZIERT
Kumar, Pradeeppradeep.kumar (at) tu-bs.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2018
Erschienen in:24th AIAA/CEAS Aeroacoustics Conference, 2018
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Nein
DOI:10.2514/6.2018-3139
Verlag:American Institute of Aeronautics and Astronautics Inc.
Name der Reihe:AIAA Paper
ISBN:978-162410560-9
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Aeroacoustics of Circulation Control Airfoil, Coanda flap, Compuational Aeroacoustics, Jet curvature noise
Veranstaltungstitel:2018 AIAA/CEAS Aeroacoustics Conference at AIAA AVIATION Forum 2018 Atlanta, GA, USA
Veranstaltungsort:Atlanta, Georgia, USA
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:25 Juni 2018
Veranstaltungsende:29 Juni 2018
Veranstalter :AIAA American Institute of Aeronautics and Astronautics
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Flugzeuge
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Aircraft Research
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Simulation und Validierung (alt)
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Technische Akustik
Hinterlegt von: Delfs, Prof.Dr. Jan Werner
Hinterlegt am:03 Jan 2019 14:18
Letzte Änderung:24 Apr 2024 20:29

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.