Stumpf, E. (2002) Numerical Study of Four-Vortex Aircraft Wakes. 13. DGLR-Fachsymposium der AG STAB 2002, München (de), 12.-14.11.2002.
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Kurzfassung
Instabilities evolving on simplified vortex wakes, built up by two pairs of counter-rotating vortices, are investigated numerically. Two configurations are considered: the first circulation and spacing ratio corresponding to a wide-body airliner in landing configuration and a modified set-up with a strong inner vortex pair. The investigation shows that a strong inner pair is necessary for the instability to cause a large increase of vortex radii of the outer vortex pair. This increase in turn leads to a rapid decay of rolling moment.
elib-URL des Eintrags: | https://elib.dlr.de/12538/ | ||||||||
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Dokumentart: | Konferenzbeitrag (Vortrag) | ||||||||
Zusätzliche Informationen: | LIDO-Berichtsjahr=2003, | ||||||||
Titel: | Numerical Study of Four-Vortex Aircraft Wakes | ||||||||
Autoren: |
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Datum: | 2002 | ||||||||
Open Access: | Nein | ||||||||
Gold Open Access: | Nein | ||||||||
In SCOPUS: | Nein | ||||||||
In ISI Web of Science: | Nein | ||||||||
Status: | veröffentlicht | ||||||||
Stichwörter: | wake vortex, instability 4-vortex system | ||||||||
Veranstaltungstitel: | 13. DGLR-Fachsymposium der AG STAB 2002, München (de), 12.-14.11.2002 | ||||||||
Veranstalter : | DGLR | ||||||||
HGF - Forschungsbereich: | Verkehr und Weltraum (alt) | ||||||||
HGF - Programm: | Luftfahrt | ||||||||
HGF - Programmthema: | L VU - Luftverkehr und Umwelt (alt) | ||||||||
DLR - Schwerpunkt: | Luftfahrt | ||||||||
DLR - Forschungsgebiet: | L VU - Luftverkehr und Umwelt | ||||||||
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben): | L - Schadstoffarmer Luftverkehr (alt) | ||||||||
Standort: | Köln-Porz , Braunschweig , Göttingen | ||||||||
Institute & Einrichtungen: | Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik | ||||||||
Hinterlegt von: | Grant, Claudia | ||||||||
Hinterlegt am: | 31 Jan 2006 | ||||||||
Letzte Änderung: | 14 Jan 2010 19:07 |
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