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Integrated Design of Installed Engine Nacelles Using an Inverse Design Method

Wilhelm, R. (2002) Integrated Design of Installed Engine Nacelles Using an Inverse Design Method. 13. DGLR-Fachsymposium der AG STAB 2002, München (de), 12.-14.11.2002.

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Kurzfassung

An iterative Inverse Design System is presented for the aerodynamic design of isolated and wing-mounted engine nacelles. The flow solver used is the DLR Tau code, a finite-volume flow solver for the solution of the Reynolds-Averaged Navier-Stokes equations on arbitrary grids. The inverse design method is based on an iterative residual-correction type approach and attempts to generate a geometry which satisfies a user-prescribed target pressure distribution. Results are presented for the inverse design of isolated and wing-mounted engine nacelles under consideration of the pylon.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/12533/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=2003,
Titel:Integrated Design of Installed Engine Nacelles Using an Inverse Design Method
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Wilhelm, R.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2002
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Inverse System, aerodynamic design, engine nacelles, DLR Tau code
Veranstaltungstitel:13. DGLR-Fachsymposium der AG STAB 2002, München (de), 12.-14.11.2002
Veranstalter :AG STAB
HGF - Forschungsbereich:Verkehr und Weltraum (alt)
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Starrflügler (alt)
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Starrflüglerforschung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Konzepte & Integration (alt)
Standort: Köln-Porz , Braunschweig , Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik
Hinterlegt von: Grant, Claudia
Hinterlegt am:31 Jan 2006
Letzte Änderung:14 Jan 2010 19:07

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