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Dynamic Aeroelastic Stability Analyses of Parameterized Flying Wing Configurations

Schreiber, Philip und Vidy, Cyrille und Voß, Arne und Arnold, Jürgen und Mack, Christoph (2018) Dynamic Aeroelastic Stability Analyses of Parameterized Flying Wing Configurations. In: DLRK 2018 - Proceedings. DLRK 2018 - Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress, 04.-06. Sep. 2018, Friedrichshafen, Deutschland.

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Kurzfassung

Within this paper, different parameterized flying wing configurations are analysed regarding their dynamic aeroelastic stability behaviour with a special focus on the phenomenon of Body-Freedom Flutter (BFF). The highly swept flying wing configuration MULDICON-F is chosen as the reference configuration. Proceeding from MULDICON-F, geometrically derived configurations which distinguish themselves regarding their sweep angle and aspect ratio as well as mass moment of inertia variations, are generated. The modal and flutter characteristics of MULDICON-F and these variants are then compared. For MULDICON-F, a symmetric BFF mechanism with high rigid-body mode participations and an antisymmetric flutter mechanism are found at 1048m/s and 1589m/s for the reference flight point, respectively. In general, the BFF velocity is reduced with increasing aspect ratio, while a reverse trend can be observed for the sweep angle variations. Considering the mass moment of inertia modifications, a flutter velocity increase with increasing pitching moment of inertia, as well as decreasing rolling moment of inertia can be detected. Among the investigated parameters, the sweep angle is found to be the most sensitive parameter.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/124855/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Dynamic Aeroelastic Stability Analyses of Parameterized Flying Wing Configurations
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Schreiber, PhilipFachhochschule AachenNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Vidy, CyrilleAirbus Defence and SpaceNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Voß, ArneArne.Voss (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0003-2266-7853143956388
Arnold, JürgenJuergen.Arnold (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-1751-7458NICHT SPEZIFIZIERT
Mack, ChristophAirbus Defence and SpaceNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:September 2018
Erschienen in:DLRK 2018 - Proceedings
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:aeroelasticity, flutter stability, body-freedom flutter, flying wing
Veranstaltungstitel:DLRK 2018 - Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress
Veranstaltungsort:Friedrichshafen, Deutschland
Veranstaltungsart:nationale Konferenz
Veranstaltungsdatum:04.-06. Sep. 2018
Veranstalter :DGLR - Deutsche Gesellschaft für Luft- und Raumfahrt - Lilienthal-Oberath e.V.
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Flugzeuge
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Aircraft Research
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Militärische Technologien (alt)
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aeroelastik > Aeroelastische Simulation
Hinterlegt von: Arnold, Dipl.-Ing. Jürgen
Hinterlegt am:08 Jan 2019 13:49
Letzte Änderung:09 Okt 2023 08:57

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