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Airfoil Validation Using Coupled Navier-Stokes and e*Transition Prediction Methods

Stock, H.W. (2002) Airfoil Validation Using Coupled Navier-Stokes and e*Transition Prediction Methods. Journal of Aircraft, 39 (1), Seiten 51-58.

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Kurzfassung

Navier-Stokes airfoil computations coupled to e* transition prediction are feasible, provided the limiting N factor is known beforehand. In the present study a procedure is outlined to validate free-transition airfoil experiments in wind tunnels for which the limiting N factor is not known a priori. The approach does not rely on mesh adaption procedures to obtain adequate laminar viscous layer data from Navier-Stokes computations for the stability analysis. To the contrary, the laminar viscous layer is computed by a boundary-layer method applying as input the pressure distribution from Navier-Stokes computations on initial meshes. Two measurement campaigns are validated: the NLF(1)-0416 laminar airfoil in the low-speed NASA Langley Low-Turbulence Pressure Tunnel LTPT and the NACA 64*A015 airfoil in the NASA Ames 12-Foot Pressure Tunnel. The free-transition measurements in both tunnels include pressure distributions and transition locations and, in supplement, for the NLF(1)-0416 laminar airfoil lift and drag measurements. The computational results document the validity of the present approach, the existence of a constant limiting N factor for a specific wind tunnel, and an excellent agreement with the experimental findings.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/12411/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=2002,
Titel:Airfoil Validation Using Coupled Navier-Stokes and e*Transition Prediction Methods
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Stock, H.W.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2002
Erschienen in:Journal of Aircraft
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Ja
Band:39
Seitenbereich:Seiten 51-58
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Navier-Stokes, e* Methode, Profile
HGF - Forschungsbereich:Verkehr und Weltraum (alt)
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L ST - Starrflüglertechnologien
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Konzepte & Integration (alt)
Standort: Köln-Porz , Braunschweig , Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik
Hinterlegt von: DLR-Beauftragter, elib
Hinterlegt am:31 Jan 2006
Letzte Änderung:14 Jan 2010 18:56

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