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Exery-based Methods combined with Aircraft Fuel Weight Penalties due to Air Conditioning - A new Methodology

Bender, Daniel (2018) Exery-based Methods combined with Aircraft Fuel Weight Penalties due to Air Conditioning - A new Methodology. 5th International Conference on Contemporary Problems of Thermal Engineering, 18.-21. Sept. 2018, Gliwice, Polen.

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elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/124005/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Exery-based Methods combined with Aircraft Fuel Weight Penalties due to Air Conditioning - A new Methodology
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Bender, Danieldaniel.bender (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-9108-9802NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:September 2018
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:exergy analysis, environmental control system, aircraft, fuel weight penalties
Veranstaltungstitel:5th International Conference on Contemporary Problems of Thermal Engineering
Veranstaltungsort:Gliwice, Polen
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsdatum:18.-21. Sept. 2018
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Flugzeuge
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Aircraft Research
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Systeme und Kabine (alt)
Standort: Oberpfaffenhofen
Institute & Einrichtungen:Institut für Systemdynamik und Regelungstechnik > Flugzeug-Systemdynamik
Hinterlegt von: Bender, Daniel
Hinterlegt am:03 Dez 2018 14:40
Letzte Änderung:17 Jul 2019 11:12

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