Schomberg, Thomas und Gerland, Florian und Wünsch, Olaf und Rütten, Markus (2018) Transition Manipulation by the Use of an Electrorheologically Driven Membrane. In: Flow Control Conference, AIAA AVIATION Forum 2018, Seiten 1-8. Flow Control Conference, AIAA AVIATION Forum 2018, 2018-06-25 - 2018-06-29, Atlanta, USA. doi: 10.2514/6.2018-3213.
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Offizielle URL: https://arc.aiaa.org/doi/abs/10.2514/6.2018-3213
Kurzfassung
This work focuses on the design and construction of an actuator to damp T-S waves within a laminar boundary layer in order to delay transition. To reduce the mechanical complexity of the actuator the electrorheological effect will be employed to force a membrane into a high frequent oscillation. In order to determine critical design parameters a numerical model of the actuator is developed. This model includes fluid-structure-interaction and couples the constitutive equation of the electrorheological fluid to the Maxwell’s equations.
elib-URL des Eintrags: | https://elib.dlr.de/123752/ | ||||||||||||||||||||
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Dokumentart: | Konferenzbeitrag (Vortrag) | ||||||||||||||||||||
Titel: | Transition Manipulation by the Use of an Electrorheologically Driven Membrane | ||||||||||||||||||||
Autoren: |
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Datum: | 27 Juni 2018 | ||||||||||||||||||||
Erschienen in: | Flow Control Conference, AIAA AVIATION Forum 2018 | ||||||||||||||||||||
Referierte Publikation: | Ja | ||||||||||||||||||||
Open Access: | Nein | ||||||||||||||||||||
Gold Open Access: | Nein | ||||||||||||||||||||
In SCOPUS: | Nein | ||||||||||||||||||||
In ISI Web of Science: | Nein | ||||||||||||||||||||
DOI: | 10.2514/6.2018-3213 | ||||||||||||||||||||
Seitenbereich: | Seiten 1-8 | ||||||||||||||||||||
Status: | veröffentlicht | ||||||||||||||||||||
Stichwörter: | transition delay electrorheologically driven actuator flow control | ||||||||||||||||||||
Veranstaltungstitel: | Flow Control Conference, AIAA AVIATION Forum 2018 | ||||||||||||||||||||
Veranstaltungsort: | Atlanta, USA | ||||||||||||||||||||
Veranstaltungsart: | internationale Konferenz | ||||||||||||||||||||
Veranstaltungsbeginn: | 25 Juni 2018 | ||||||||||||||||||||
Veranstaltungsende: | 29 Juni 2018 | ||||||||||||||||||||
Veranstalter : | American Institute of Aeronautics and Astronautics - AIAA | ||||||||||||||||||||
HGF - Forschungsbereich: | Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr | ||||||||||||||||||||
HGF - Programm: | Luftfahrt | ||||||||||||||||||||
HGF - Programmthema: | Flugzeuge | ||||||||||||||||||||
DLR - Schwerpunkt: | Luftfahrt | ||||||||||||||||||||
DLR - Forschungsgebiet: | L AR - Aircraft Research | ||||||||||||||||||||
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben): | L - Flugphysik (alt) | ||||||||||||||||||||
Standort: | Göttingen | ||||||||||||||||||||
Institute & Einrichtungen: | Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Hochgeschwindigkeitskonfigurationen, GO | ||||||||||||||||||||
Hinterlegt von: | Rütten, Dr.-Ing. Markus | ||||||||||||||||||||
Hinterlegt am: | 29 Nov 2018 09:54 | ||||||||||||||||||||
Letzte Änderung: | 24 Apr 2024 20:27 |
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