Herrmann, U. (2001) Analysis of numerical prediction capabilities for SCT low-speed high-lift flows. DLR-Interner Bericht. 129-2001/16. 90 S.
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Kurzfassung
Within the EU-project EPISTLE the partners qualified their CFD codes by computing the flow of a SCT low speed high-lift configuration. The range of results obtained on a common and several different denser meshes using algebraic, one- and two equation turbulence models are analysed. Based on investigations regarding the influences of numerical methods and physical models recommendations are formulated to improve the simulation accuracy and quality.
elib-URL des Eintrags: | https://elib.dlr.de/12367/ | ||||||||
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Dokumentart: | Berichtsreihe (DLR-Interner Bericht) | ||||||||
Zusätzliche Informationen: | LIDO-Berichtsjahr=2002, | ||||||||
Titel: | Analysis of numerical prediction capabilities for SCT low-speed high-lift flows | ||||||||
Autoren: |
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Datum: | 2001 | ||||||||
Open Access: | Nein | ||||||||
Seitenanzahl: | 90 | ||||||||
Status: | veröffentlicht | ||||||||
Stichwörter: | CFD low speed simulation, high lift system design, EPISTLE, numerical methods, physical models, CFD analysis | ||||||||
HGF - Forschungsbereich: | Verkehr und Weltraum (alt) | ||||||||
HGF - Programm: | Luftfahrt | ||||||||
HGF - Programmthema: | keine Zuordnung | ||||||||
DLR - Schwerpunkt: | Luftfahrt | ||||||||
DLR - Forschungsgebiet: | L ST - Starrflüglertechnologien | ||||||||
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben): | L - Konzepte & Integration (alt) | ||||||||
Standort: | Köln-Porz , Braunschweig , Göttingen | ||||||||
Institute & Einrichtungen: | Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik | ||||||||
Hinterlegt von: | Grant, Claudia | ||||||||
Hinterlegt am: | 31 Jan 2006 | ||||||||
Letzte Änderung: | 14 Jan 2010 18:52 |
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