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Automated Measurment of Backlash and Stiffness in Electro-Mechanical Flight Control Actuation

Schallert, Christian und Kowalski, Robert und Rottach, Michael und Dorkel, Andre (2018) Automated Measurment of Backlash and Stiffness in Electro-Mechanical Flight Control Actuation. Recent Advances in Aerospace Actuation Systems and Components, 2018-05-30 - 2018-06-01, Toulouse, Frankreich.

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Offizielle URL: https://r3asc18.sciencesconf.org/resource/page/id/15

Kurzfassung

Electro-mechanical actuation of primary flight control surfaces is expected to increase the efficiency of future commercial aircraft. More specifically, the effort and cost of manufacture and maintenance will be reduced due to the omission of hydraulic supply and actuation systems. However, backlash is inherent to electro-mechanical actuation, whereas it does not occur in conventional hydraulic servo-actuation. Due to wear, backlash increases over the lifetime. With regard to electro-mechanical actuation of primary flight control surfaces, excessive backlash can cause detrimental effects such as limit cycle oscillations or, as a worst case, lead to jamming. Therefore, efficient and simple-to-deploy methods for monitoring backlash are sought after. This paper describes time domain methods for automated measurement of backlash and stiffness that use available sensor signals of an electro-mechanical aileron actuation system. So far, feasibility of the methods has been verified by experiments on appropriate test benches.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/123521/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Automated Measurment of Backlash and Stiffness in Electro-Mechanical Flight Control Actuation
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Schallert, ChristianChristian.Schallert (at) dlr.dehttps://orcid.org/0009-0001-7309-9959NICHT SPEZIFIZIERT
Kowalski, RobertRobert.Kowalski (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-5458-3796149027430
Rottach, MichaelMichael.Rottach (at) liebherr.comNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Dorkel, AndreAndre.Dorkel (at) liebherr.comNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:30 Mai 2018
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Seitenbereich:Seiten 103-108
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
Maré, Jean-CharlesINSA Toulouse, jean-charles.mare (at) insa-toulouse.frNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Thielecke, FrankTU Hamburg-Harburg, frank.thielecke (at) tuhh.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Status:veröffentlicht
Stichwörter:automated measurement, backlash, electro-mechanical actuation, primary flight control, stiffness
Veranstaltungstitel:Recent Advances in Aerospace Actuation Systems and Components
Veranstaltungsort:Toulouse, Frankreich
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:30 Mai 2018
Veranstaltungsende:1 Juni 2018
Veranstalter :INSA Toulouse, TU Hamburg-Harburg
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Flugzeuge
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Aircraft Research
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Systeme und Kabine (alt)
Standort: Oberpfaffenhofen
Institute & Einrichtungen:Institut für Systemdynamik und Regelungstechnik > Flugzeug-Systemdynamik
Institut für Flugsystemtechnik > Sichere Systeme und System Engineering
Hinterlegt von: Schallert, Christian
Hinterlegt am:22 Nov 2018 14:50
Letzte Änderung:24 Apr 2024 20:27

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