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Assessment of Dynamic Landing Loads by a Hybrid Multibody / Full Finite Element Simulation Approach

Cumnuantip, Sunpeth und Krüger, Wolf R. (2018) Assessment of Dynamic Landing Loads by a Hybrid Multibody / Full Finite Element Simulation Approach. DLRK 2018 - Deutscher Luft-und Raumfahrt Kongress, 2018-09-04 - 2018-09-06, Friedrichshafen, Deutschland. doi: 10.25967/480116.

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Offizielle URL: http://publikationen.dglr.de/?tx_dglrpublications_pi1[document_id]=480116

Kurzfassung

This paper describes a new process for the detailed assessment of the impact of aircraft ground manoeuvres on local structural loads. The process is comprised of two core elements, a multibody simulation analysis and a subsequent direct transient response finite element analysis. The multibody simulation is used for the simulation of aircraft landing loads. These loads are then applied to an aircraft finite element model, via a direct transient response, for a more detailed analysis of the aircraft dynamic behavior at the desired points of interest. The process has been developed using landing simulations of two reference aircraft with their corresponding finite element models. The objective of the current activities is to study the effect of major simulation and modelling parameters on the detailed aircraft dynamic response. In the paper, the process and the results of the parameter studies will be presented.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/122778/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Assessment of Dynamic Landing Loads by a Hybrid Multibody / Full Finite Element Simulation Approach
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Cumnuantip, SunpethInsitute of Aeroelasticity, German Aerospace Center (DLR)NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Krüger, Wolf R.Insitute of Aeroelasticity, German Aerospace Center (DLR)NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:Oktober 2018
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
DOI:10.25967/480116
Status:veröffentlicht
Stichwörter:dynamic landing loads, multibody simulation, transient finite element analysis
Veranstaltungstitel:DLRK 2018 - Deutscher Luft-und Raumfahrt Kongress
Veranstaltungsort:Friedrichshafen, Deutschland
Veranstaltungsart:nationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:4 September 2018
Veranstaltungsende:6 September 2018
Veranstalter :DGLR - Deutsche Gesellschaft für Luft- und Raumfahrt - Lilienthal-Oberth e.V.
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Flugzeuge
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Aircraft Research
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Simulation und Validierung (alt)
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aeroelastik > Lastanalyse und Entwurf
Hinterlegt von: Cumnuantip, Sunpeth
Hinterlegt am:21 Nov 2018 11:09
Letzte Änderung:24 Apr 2024 20:26

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