elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Considering Commercial Single Pilot Operations for Different Flight Durations: An Issue of Fatigue Management

Schmid, Daniela und Stanton, Neville A. (2019) Considering Commercial Single Pilot Operations for Different Flight Durations: An Issue of Fatigue Management. In: AHFE 2019: Advances in Human Factors of Transportation. Springer Nature Switzerland AG. 10th International Conference on Applied Human Factors and Ergonomics (AHFE 2019), 2019-07-24 - 2019-07-28, Washington D.C., USA. doi: 10.1007/978-3-030-20503-4_61. (im Druck)

Dieses Archiv kann nicht den Volltext zur Verfügung stellen.

Kurzfassung

With an increase in flight length and duration, long-haul and ultra-long-haul flights require a comprehensive fatigue management approach in order to minimize risk. Currently, regulators manage fatigue with strategies such as duty time limits and minimum number of crew. All airlines have to implement a Fatigue Risk Management System. When considering Single Pilot Operations (SPO) for commercial airliners an approach for fatigue management has not yet been developed. The present paper reviews fatigue management guidelines and mitigation strategies to consider them for a possible application to SPO. An overview over differences between flight durations and crewing in SPO is presented with the requirements for a relief crewmember. Finally, it is argued that flight duration will become more important in SPO but the basics of fatigue management especially can be adapted. Nonetheless, the application of in-flight mitigation strategies will have to be reconsidered and tailored directly to the concept of SPO with respect to its future advanced automation tools and their reliability.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/122559/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Considering Commercial Single Pilot Operations for Different Flight Durations: An Issue of Fatigue Management
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Schmid, DanielaDaniela.Schmid (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-8304-2967NICHT SPEZIFIZIERT
Stanton, Neville A.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:Juli 2019
Erschienen in:AHFE 2019: Advances in Human Factors of Transportation
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
DOI:10.1007/978-3-030-20503-4_61
Verlag:Springer Nature Switzerland AG
Name der Reihe:AISC 964
Status:im Druck
Stichwörter:Single-pilot Operations; Reduced-crew Operations; Fatigue Risk Management; Relief Pilot
Veranstaltungstitel:10th International Conference on Applied Human Factors and Ergonomics (AHFE 2019)
Veranstaltungsort:Washington D.C., USA
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:24 Juli 2019
Veranstaltungsende:28 Juli 2019
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Luftverkehrsmanagement und Flugbetrieb
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AO - Air Traffic Management and Operation
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Faktor Mensch und Sicherheit in der Luftfahrt (alt)
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Flugführung > Pilotenassistenz
Hinterlegt von: Schmid, Daniela
Hinterlegt am:31 Jul 2019 12:32
Letzte Änderung:24 Apr 2024 20:26

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.