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Multidisciplinary Probabilistic Risk Analysis of Railway Vehicles in Strong Cross Winds

Carrarini, A. (2004) Multidisciplinary Probabilistic Risk Analysis of Railway Vehicles in Strong Cross Winds. In: Proceedings of BBAA V. 5th International Colloquium on Bluff Body Aerodynamics and Applications, Ottawa, Canada, 11-15 July 2004.

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Kurzfassung

Strong cross winds can be a source of critical loads on running high speed trains, whose effects depend on the mechanical properties of the vehicles. The originated risk must be accurately evaluated to ensure driving safety without setting unnecessarily severe operative limitations. In this work the traditional deterministic approach to the risk analysis in critically reviewed and a probabilistic approach, which can more efficiently manage the parametric uncertainty and the intrinsic randomness of the problem, is discussed. In particular, the role of computational fluid mechanics and multibody simulations as computational tools is considered.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/12229/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Paper)
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=2005,
Titel:Multidisciplinary Probabilistic Risk Analysis of Railway Vehicles in Strong Cross Winds
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Carrarini, A.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2004
Erschienen in:Proceedings of BBAA V
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Veranstaltungstitel:5th International Colloquium on Bluff Body Aerodynamics and Applications, Ottawa, Canada, 11-15 July 2004
Veranstalter :Aiolos
HGF - Forschungsbereich:Verkehr und Weltraum (alt)
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V FT - Fahrzeugtechnik
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):NICHT SPEZIFIZIERT
Standort: Oberpfaffenhofen
Institute & Einrichtungen:Institut für Robotik und Mechatronik (bis 2012) > Systemdynamik und Regelungstechnik (war Entwurfsorientierte Regelungstechnik)
Hinterlegt von: Klauer, Monika
Hinterlegt am:16 Sep 2005
Letzte Änderung:12 Mär 2010 14:02

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