elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

A Problematic Approach to the Effects of Cross-Winds on Rolling Stock

Carrarini, A. (2004) A Problematic Approach to the Effects of Cross-Winds on Rolling Stock. In: ECCOMAS 2004. 4th European Congress on Computational Methods in Applied Sciences and Engineering, 2004-07-24 - 2004-07-28, Finland.

Dieses Archiv kann nicht den Volltext zur Verfügung stellen.

Kurzfassung

Strong cross-winds can be a source of critical loads on rolling stock, especially for modern lightweight high-speed trains. In this paper some topics of the risk analysis for the cross-wind stability of railway vehicles are discussed. The main tool used to this aim is multibody simulation. The most important input for it must be delivered by an aerodynamic model of the vehicle and of the operating environment. The fact that the parameters in the aerodynamic model can not be detected with sufficient accuracy or can undergo large fluctuations will be focused. This parametric uncertainty is neglected or not properly covered by the conventional risk analysis, which is mainly deterministic. A probabilistic approach, which can address the question more efficiently, is outlined, discussed and presented on a test case.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/12227/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Paper)
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=2005,
Titel:A Problematic Approach to the Effects of Cross-Winds on Rolling Stock
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Carrarini, A.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2004
Erschienen in:ECCOMAS 2004
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
Neittaanmäki, P.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Rossi, T.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Majava, K.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Pironneau, O.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Status:veröffentlicht
Stichwörter:cross-wind stability, railway vehicles, multibody dynamics, parametric uncertainty, reliability
Veranstaltungstitel:4th European Congress on Computational Methods in Applied Sciences and Engineering
Veranstaltungsort:Finland
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:24 Juli 2004
Veranstaltungsende:28 Juli 2004
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Starrflügler (alt)
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Starrflüglerforschung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Flexibles Flugzeug (alt)
Standort: Oberpfaffenhofen
Institute & Einrichtungen:Institut für Robotik und Mechatronik (bis 2012) > Systemdynamik und Regelungstechnik (war Entwurfsorientierte Regelungstechnik)
Hinterlegt von: Klauer, Monika
Hinterlegt am:28 Aug 2007
Letzte Änderung:24 Apr 2024 18:59

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.