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A hybrid numerical and experimental approach for structural intensity analysis of stiffened lightweight structures

Biedermann, Jörn und Winter, Rene und Norambuena, Marco und Böswald, Marc (2018) A hybrid numerical and experimental approach for structural intensity analysis of stiffened lightweight structures. In: 28th International Conference on Noise and Vibration Engineering, ISMA 2018 and 7th International Conference on Uncertainty in Structural Dynamics, USD 2018, Seiten 4101-4115. ISMA 2018 - International Conference on Noise and Vibration Engineering, 17.-19. Sep. 2018, Leuven, Belgien. ISBN 9789073802995.

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Kurzfassung

Aircrafts are lightweight structures and as such they are prone to vibrations, which malre them susceptible to structure-borne noise. Especially, engine induced vibration and their transmission as structure-borne noise towards the aircraft cabin are of interest. In order to implement optimal noise treatments for cabin comfort improvement it is essential to identify the transfer path from the engines through the wings and fuselage into the cabin. On the numerical side Structural Intensity Analysis is a established method to identify the energy transfer paths. With the help of Finite Element models, rather complex structures can be investigated because detailed mathematical models are provided. In this paper a hybrid method is proposed in order to estimate the energy transfer paths of complex structures using experimental response data obtained from a laboratory structure and a full-sized aircraft fuselage. This method combines experimentally determined velocities and numerical methods known from the Finite Element Analysis.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/121778/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:A hybrid numerical and experimental approach for structural intensity analysis of stiffened lightweight structures
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Biedermann, Jörnjoern.biedermann (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Winter, ReneRene.Winter (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Norambuena, MarcoMarco.Norambuena (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-0870-4833NICHT SPEZIFIZIERT
Böswald, MarcMarc.Boeswald (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-8260-8623NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2018
Erschienen in:28th International Conference on Noise and Vibration Engineering, ISMA 2018 and 7th International Conference on Uncertainty in Structural Dynamics, USD 2018
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Nein
Seitenbereich:Seiten 4101-4115
ISBN:9789073802995
Status:veröffentlicht
Stichwörter:lightweight structures, numerical, aircraft cabin, hybrid method, Finite Element Analysis
Veranstaltungstitel:ISMA 2018 - International Conference on Noise and Vibration Engineering
Veranstaltungsort:Leuven, Belgien
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsdatum:17.-19. Sep. 2018
Veranstalter :KU Leuven - Department of Mechanical Engineering
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Flugzeuge
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Aircraft Research
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Flugphysik (alt)
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aeroelastik > Strukturdynamik und aeroelastische Systemidentifikation
Hinterlegt von: Grischke, Birgid
Hinterlegt am:15 Okt 2018 11:16
Letzte Änderung:29 Mär 2023 00:38

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