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Design, Structural Optimization and Loads Assessment for a Flying Wing

Voß, Arne und Klimmek, Thomas und Bramsiepe, Kjell (2018) Design, Structural Optimization and Loads Assessment for a Flying Wing. DLRK 2018 - Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress, 04.-06. Sep. 2018, Friedrichshafen, Deutschland. doi: 10.25967/480003.

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Offizielle URL: https://publikationen.dglr.de/?tx_dglrpublications_pi1%5bdocument_id%5d=480003

Kurzfassung

This paper presents a summary of the evolution of aeroelastic models for flying wing configurations. Two different flying wing configurations have been studied and synergies with other DLR projects have been used to validate important parts of the loads process. A newly developed in-house software for aircraft loads extends the aeroelastic design process in combination with a parametric model generation software and a structural optimization sequence. During the progress from the DLR-F19-S towards the MULDICON, the numerical methods evolved as well, mainly aiming for higher fidelity to ensure a thorough and sophisticated design. Design and loads related studies were performed with national and international partners from industry and academia. This paper gives an overview on aspect and modeling strategies that distinguish flying wings from classical wing-fuselage-empennage configurations. Finally, an outlook is given on the next steps and on ongoing work.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/121624/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Design, Structural Optimization and Loads Assessment for a Flying Wing
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Voß, ArneArne.Voss (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0003-2266-7853143956387
Klimmek, Thomasthomas.klimmek (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Bramsiepe, Kjellkjell.bramsiepe (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:4 September 2018
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
DOI:10.25967/480003
Status:veröffentlicht
Stichwörter:flying wing, aeroelasticity, maneuver, gust and landing loads, structural optimization, structural condensation
Veranstaltungstitel:DLRK 2018 - Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress
Veranstaltungsort:Friedrichshafen, Deutschland
Veranstaltungsart:nationale Konferenz
Veranstaltungsdatum:04.-06. Sep. 2018
Veranstalter :DGLR - Deutsche Gesellschaft für Luft- und Raumfahrt - Lilienthal-Oberath e.V.
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Flugzeuge
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Aircraft Research
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Flugphysik (alt)
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aeroelastik > Lastanalyse und Entwurf
Hinterlegt von: Voß, Arne
Hinterlegt am:02 Okt 2018 08:32
Letzte Änderung:09 Okt 2023 08:57

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