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In-Flight Validation of a Robust Flight Controller Featuring Anti-Windup Compensation

Weiser, Christian und Ossmann, Daniel und Heller, Matthias (2018) In-Flight Validation of a Robust Flight Controller Featuring Anti-Windup Compensation. American Institute of Aeronautics and Astronautics. 2018 Atmospheric Flight Mechanics Conference, 2018-06-25 - 2018-06-29, Atlanta, USA. doi: 10.2514/6.2018-2982.

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Kurzfassung

In-flight demonstration and verification of a robust flight control design including an advanced anti-windup strategy is presented in this paper. The test aircraft, an Ultrastick 120 unmanned aircraft, is equipped with a pitch- and roll-attitude command flight-control system for remotely controlled augmented flight. The longitudinal aircraft dynamics are enhanced with an H1-based control design. The controller additionally comprises an dvanced anti-windup strategy to avoid integrator windup during actuator saturation. The lateral axis features a linear-parameter varying controller which provides robust performance over the whole velocity range. The controllers as well as the anti-windup algorithm are verified and validated in a non-linear simulation environment and by various flight tests. The paper provides detailed insight in the design process of the controllers, as well as a comprehensive discussion on the simulation and flight test results.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/120888/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:In-Flight Validation of a Robust Flight Controller Featuring Anti-Windup Compensation
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Weiser, ChristianChristian.Weiser (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-2968-6961NICHT SPEZIFIZIERT
Ossmann, DanielDaniel.Ossmann (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0003-4499-5639NICHT SPEZIFIZIERT
Heller, Matthiasmatthias.heller (at) tum.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2018
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
DOI:10.2514/6.2018-2982
Verlag:American Institute of Aeronautics and Astronautics
Name der Reihe:2018 Atmospheric Flight Mechanics Conference
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Robust Flight Control; LPV; H_infinity; Flight Testing
Veranstaltungstitel:2018 Atmospheric Flight Mechanics Conference
Veranstaltungsort:Atlanta, USA
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:25 Juni 2018
Veranstaltungsende:29 Juni 2018
Veranstalter :AIAA
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Flugzeuge
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Aircraft Research
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Systeme und Kabine (alt)
Standort: Oberpfaffenhofen
Institute & Einrichtungen:Institut für Systemdynamik und Regelungstechnik > Flugzeug-Systemdynamik
Hinterlegt von: Weiser, Christian
Hinterlegt am:16 Jul 2018 10:17
Letzte Änderung:24 Apr 2024 20:25

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