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Comparative Assessment of Synthetic Turbulence Methods in an Unstructured Compressible Flow Solver

Probst, Axel und Ströer, Philip (2019) Comparative Assessment of Synthetic Turbulence Methods in an Unstructured Compressible Flow Solver. In: Progress in Hybrid RANS-LES Modelling, 143, Seiten 193-202. Springer International Publishing. 7th Symposium on Hybrid RANS-LES Methods, 2018-09-17 - 2018-09-19, Berlin, Deutschland. doi: 10.1007/978-3-030-27607-2_15. ISBN 978-3-030-27606-5. ISSN 1612-2909.

[img] PDF - Nur DLR-intern zugänglich
5MB

Offizielle URL: https://www.springer.com/gp/book/9783030276065

Kurzfassung

The industrial use of scale-resolving methods in high-Reynolds-number applications (e.g., airplanes) requires efficient hybrid approaches, in which flow regions of interest are resolved by local LES embedded in a global RANS simulation. The transition from RANS to LES has to be augmented by synthetic turbulence to quickly transform the modelled turbulence into realistic velocity fluctuations. For compressible flow solvers such as the DLR-TAU code, the consistent treatment of density and temperature, and the generation of spurious noise need to be considered, as well. Over the last years, different methods for synthetic turbulence Generation have been implemented in the unstructured TAU code: the Synthetic-Eddy Method (SEM), the Divergence-Free SEM, and an extended variant of the Synthetic Turbulence Generator of Shur et al., denoted by Random Velocity Field Generator (RVFG). Their implementations in TAU allow for flexible grid-independent turbulence injection in multiple planes or volumetric regions via forcing source terms in the flow equations. While individual assessments for different flow cases have been conducted before, this paper presents the first systematic comparison of all These methods in TAU for the same test cases in a unified framework, ruling out uncertainties due to numerical and implementation details.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/119827/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Zusätzliche Informationen:Print ISBN 978-3-030-27606-5 Online ISBN 978-3-030-27607-2
Titel:Comparative Assessment of Synthetic Turbulence Methods in an Unstructured Compressible Flow Solver
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Probst, AxelAxel.Probst (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Ströer, PhilipPhilip.Stroeer (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2 November 2019
Erschienen in:Progress in Hybrid RANS-LES Modelling
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Ja
Band:143
DOI:10.1007/978-3-030-27607-2_15
Seitenbereich:Seiten 193-202
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
Hoarau, YannickNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Peng, Shia-HuiNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Schwamborn, DieterDLRNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Revell, Alistair J.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Mockett, CharlesNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:Springer International Publishing
Name der Reihe:Notes on Numerical Fluid Mechanics and Multidisciplinary Design
ISSN:1612-2909
ISBN:978-3-030-27606-5
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Hybrid RANS-LES Synthetic turbulence Boundary- /shear-layer interaction
Veranstaltungstitel:7th Symposium on Hybrid RANS-LES Methods
Veranstaltungsort:Berlin, Deutschland
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:17 September 2018
Veranstaltungsende:19 September 2018
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Flugzeuge
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Aircraft Research
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - VicToria (alt), L - Simulation und Validierung (alt)
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > CASE, GO
Hinterlegt von: Probst, Axel
Hinterlegt am:07 Nov 2018 16:40
Letzte Änderung:24 Apr 2024 20:24

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