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Multipath Rejection Capability Analysis of GNSS Antennas

Caizzone, Stefano und Circiu, Mihaela-Simona und Elmarissi, Wahid und Enneking, Christoph und Felux, Michael und Yinusa, Kazeem (2018) Multipath Rejection Capability Analysis of GNSS Antennas. In: Proceedings of the 31st International Technical Meeting of the Satellite Division of the Institute of Navigation, ION GNSS+ 2018. ION GNSS+ 2018, Miami, USA. doi: 10.33012/2018.16109. ISBN 0936406100, 9780936406107.

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Kurzfassung

Multipath is recognized as a limiting factor for precise GNSS positioning. Therefore, a strong interest in identifying and mitigating it both at antenna and receiver side has led to much research in this topic and solutions being developed and commercialized. However, from the antenna point of view, a clear analysis of the actual antenna multipath susceptibility (or in an opposite way, its rejection capability) for multiple and more complicated cases than single bounce from ground has, to the best knowledge of the authors, not been extensively performed. Scope of this work is therefore to analyze the multipath rejection capability of different antennas (both at L1/E1 and L5/E5a band) in different situations, such as in tripod-like scenarios (hence suffering from multipath from horizontal surfaces) or in scenarios with multipath coming from slanted obstacles or in the vicinity of buildings (hence in cases with multipath coming from vertical surfaces). Such results will then be correlated with the antenna characteristics, in terms for instance of cross polarization discrimination and down-to-up ratio (DUR) and an optimal performance indicator for the different cases will be sought for. It will be shown that the antenna electromagnetic characteristics deterministically determine the rejection capabilities, but also that different parameters shall be taken into account for each category of multipath.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/119258/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Multipath Rejection Capability Analysis of GNSS Antennas
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Caizzone, StefanoStefano.Caizzone (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-9434-7368NICHT SPEZIFIZIERT
Circiu, Mihaela-SimonaMihaela-Simona.Circiu (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Elmarissi, WahidWahid.Elmarissi (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Enneking, ChristophChristoph.Enneking (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Felux, MichaelMichael.Felux (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-8368-4422NICHT SPEZIFIZIERT
Yinusa, KazeemKazeem.Yinusa (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2018
Erschienen in:Proceedings of the 31st International Technical Meeting of the Satellite Division of the Institute of Navigation, ION GNSS+ 2018
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Nein
DOI:10.33012/2018.16109
ISBN:0936406100, 9780936406107
Status:veröffentlicht
Stichwörter:GNSS, Antenna, Multipath
Veranstaltungstitel:ION GNSS+ 2018
Veranstaltungsort:Miami, USA
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Luftverkehrsmanagement und Flugbetrieb
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AO - Air Traffic Management and Operation
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Kommunikation, Navigation und Überwachung (alt), R - Projekt Navigation 4.0 (alt)
Standort: Oberpfaffenhofen
Institute & Einrichtungen:Institut für Kommunikation und Navigation > Navigation
Hinterlegt von: Caizzone, Stefano
Hinterlegt am:09 Mai 2018 15:38
Letzte Änderung:18 Jul 2023 13:00

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