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Map-Supported Positioning Enables In-Service Condition Monitoring of Railway Tracks

Roth, Michael Helmut und Baasch, Benjamin und Havrila, Patrik und Groos, Jörn Christoffer (2018) Map-Supported Positioning Enables In-Service Condition Monitoring of Railway Tracks. In: 2018 21st International Conference on Information Fusion (FUSION). 2018 21st International Conference on Information Fusion (FUSION), 2018-07-10 - 2018-07-13, Cambridge, United Kingdom. doi: 10.23919/ICIF.2018.8455377.

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Kurzfassung

We demonstrate how positioning concepts enable in-service condition monitoring of railway tracks. Specifically, it is shown that accurate georeferencing of monitoring data can be achieved by sensor fusion of GNSS and IMU measurements with a map of the railway network. Because such georeferencing is an offline positioning problem, a two-stage approach that operates on batches of data is developed: First, path hypotheses are estimated from the GNSS data and the railway map. Second, a nonlinear Rauch-Tung-Striebel smoother provides on-track positions and speeds in path coordinates given each path hypothesis and the IMU and GNSS data. The developed methods are an essential part of a track condition monitoring system developed at DLR. The positioning results are used for the track-dependent analysis of axle-box-acceleration data. Accordingly, all results shown in this paper have been obtained on real data collected in the harbor railway network of Braunschweig, Germany.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/119046/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Map-Supported Positioning Enables In-Service Condition Monitoring of Railway Tracks
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Roth, Michael HelmutM.Roth (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-4812-346XNICHT SPEZIFIZIERT
Baasch, BenjaminBenjamin.Baasch (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0003-1970-3964NICHT SPEZIFIZIERT
Havrila, PatrikPatrik.Havrila (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Groos, Jörn ChristofferJoern.Groos (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0003-3871-0756138942641
Datum:Juli 2018
Erschienen in:2018 21st International Conference on Information Fusion (FUSION)
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
DOI:10.23919/ICIF.2018.8455377
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Rail vehicle positioning, Kalman filter, track-selective
Veranstaltungstitel:2018 21st International Conference on Information Fusion (FUSION)
Veranstaltungsort:Cambridge, United Kingdom
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:10 Juli 2018
Veranstaltungsende:13 Juli 2018
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Verkehrsmanagement (alt)
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V VM - Verkehrsmanagement
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - TrackScan (alt)
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Verkehrssystemtechnik > Datenerfassung und Informationsgewinnung
Hinterlegt von: Roth, Michael
Hinterlegt am:19 Dez 2018 08:46
Letzte Änderung:24 Apr 2024 20:23

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