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Parameter varying flutter suppression control for the BAH jet transport wing

Patartics, B. und Luspay, T. und Péni, T. und Takarics, B. und Vanek, B. und Kier, Thiemo (2017) Parameter varying flutter suppression control for the BAH jet transport wing. In: IFAC Proceedings Volumes (IFAC-PapersOnline), 50 (1), Seiten 8163-8168. Elsevier. 20th World Congress of the International Federation of Automatic Control, 2017-07-09 - 2017-07-14, Toulouse, France. doi: 10.1016/j.ifacol.2017.08.1263.

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708kB

Offizielle URL: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2405896317317780

Kurzfassung

The aeroelastic flutter is an undamped oscillation that occurs on flexible structures placed into an airflow. It is caused by the interaction of the structural dynamics and the aerodynamics. Since it generally leads to structural failure, it has to be avoided. The paper proposes a complete framework for handling the aeroservoelastic behavior of aerospace applications, addressing the high dimensional problem in a tractable manner. The applicability of the proposed methodology is demonstrated by designing a flutter suppression controller for the BAH jet transport wing.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/118410/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Parameter varying flutter suppression control for the BAH jet transport wing
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Patartics, B.Institute for Computer Science and Control (SZTAKI)NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Luspay, T.Institute for Computer Science and Control (SZTAKI),NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Péni, T.Institute for Computer Science and Control (SZTAKI),NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Takarics, B.Institute for Computer Science and Control (SZTAKI),NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Vanek, B.Institute for Computer Science and Control (SZTAKI),NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Kier, ThiemoThiemo.Kier (at) DLR.dehttps://orcid.org/0000-0002-6210-6295NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:Juli 2017
Erschienen in:IFAC Proceedings Volumes (IFAC-PapersOnline)
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Nein
Band:50
DOI:10.1016/j.ifacol.2017.08.1263
Seitenbereich:Seiten 8163-8168
Verlag:Elsevier
Name der Reihe:IFAC-PapersOnLine
Status:veröffentlicht
Stichwörter:aerospace linear parameter-varying systems model reduction robust control
Veranstaltungstitel:20th World Congress of the International Federation of Automatic Control
Veranstaltungsort:Toulouse, France
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:9 Juli 2017
Veranstaltungsende:14 Juli 2017
Veranstalter :International Federation of Automatic Control (IFAC)
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Flugzeuge
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Aircraft Research
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Systeme und Kabine (alt)
Standort: Oberpfaffenhofen
Institute & Einrichtungen:Institut für Systemdynamik und Regelungstechnik > Flugzeug-Systemdynamik
Hinterlegt von: Kier, Thiemo
Hinterlegt am:23 Jan 2018 09:42
Letzte Änderung:24 Apr 2024 20:22

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