elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

User-specific and Dynamic Internalization of Road Traffic Noise Exposures

Kaddoura, Ihab und Kröger, Lars und Nagel, Kai (2016) User-specific and Dynamic Internalization of Road Traffic Noise Exposures. Networks and Spatial Economics, 17 (1), Seiten 153-172. Springer. doi: 10.1007/s11067-016-9321-2. ISSN 1566-113X.

[img] PDF - Nur DLR-intern zugänglich
4MB

Offizielle URL: http://link.springer.com/article/10.1007/s11067-016-9321-2

Kurzfassung

In this study, a noise internalization approach is presented and successfully applied to a real-world case study of the Greater Berlin area. The proposed approach uses an activity-based transport simulation to compute noise levels and population densities as well as to assign noise damages back to road segments and transport users. Iteratively, road segment and time dependent noise exposure tolls are computed to which transport users can react by adjusting their route choice decisions. Since tolls correspond to the transport user’s contribution to the overall noise exposures, the incentives are given to change individual travel behavior towards reduced noise exposure costs. Applying the internalization approach to the case study reveals that transport users shift from minor to major roads and take detours in order to avoid areas with high population densities. The contribution of the presented methodology is that the within day dynamics of varying population densities in different areas of the city are explicitly taken into account and affected people at work and places of education may be incorporated, which is both found to have a major impact on toll levels and network utilization. Depending on the time of day and depending on which population groups are considered, noise exposures are reduced by means of different traffic management strategies

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/117960/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:User-specific and Dynamic Internalization of Road Traffic Noise Exposures
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Kaddoura, IhabNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Kröger, LarsLars.Kroeger (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0003-1807-924XNICHT SPEZIFIZIERT
Nagel, KaiNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2016
Erschienen in:Networks and Spatial Economics
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Ja
Band:17
DOI:10.1007/s11067-016-9321-2
Seitenbereich:Seiten 153-172
Verlag:Springer
ISSN:1566-113X
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Road traffic noiseInternalizationPricingDynamic tollingExposure analysisNoise controlTraffic managementActivity-based transport modeling
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Verkehrssystem
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V VS - Verkehrssystem
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - Verkehrsentwicklung und Umwelt II (alt)
Standort: Berlin-Adlershof
Institute & Einrichtungen:Institut für Verkehrsforschung > Personenverkehr
Hinterlegt von: Kröger, Lars
Hinterlegt am:11 Jan 2018 14:49
Letzte Änderung:28 Mär 2023 23:50

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.