elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Imprint | Privacy Policy | Contact | Deutsch
Fontsize: [-] Text [+]

Einfluss der Turbulenzmodellierung auf die RANS-basierte analytische Vorhersage von Fanlärm eines Flugzeugtriebwerks

Herthum, Helge (2017) Einfluss der Turbulenzmodellierung auf die RANS-basierte analytische Vorhersage von Fanlärm eines Flugzeugtriebwerks. Master's, Technische Universität Berlin.

Full text not available from this repository.


Item URL in elib:https://elib.dlr.de/117572/
Document Type:Thesis (Master's)
Title:Einfluss der Turbulenzmodellierung auf die RANS-basierte analytische Vorhersage von Fanlärm eines Flugzeugtriebwerks
Authors:
AuthorsInstitution or Email of AuthorsAuthors ORCID iD
Herthum, HelgeUNSPECIFIEDUNSPECIFIED
Date:2017
Refereed publication:No
Open Access:No
Gold Open Access:No
In SCOPUS:No
In ISI Web of Science:No
Status:Published
Keywords:RANS, Turbulenzmodellierung, Fanlärm
Institution:Technische Universität Berlin
HGF - Research field:Aeronautics, Space and Transport
HGF - Program:Aeronautics
HGF - Program Themes:propulsion systems
DLR - Research area:Aeronautics
DLR - Program:L ER - Engine Research
DLR - Research theme (Project):L - Virtual Engine and Validation methods
Location: Berlin-Charlottenburg
Institutes and Institutions:Institute of Propulsion Technology > Engine Acoustic
Deposited By: Jaron, Robert
Deposited On:22 Dec 2017 09:18
Last Modified:22 Dec 2017 09:18

Repository Staff Only: item control page

Browse
Search
Help & Contact
Information
electronic library is running on EPrints 3.3.12
Copyright © 2008-2017 German Aerospace Center (DLR). All rights reserved.